-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
In dit filmpje is een compilatie te zien van vier bijeenkomsten waaruit fragmenten zijn geselecteerd van verschillende bijzondere momenten uit de praktijk van Inge van Mill tussen 2016 - 2019. 1. 'Nederland fotografeert' In samenwerking met Kamera Express, NRC & Canon, wordt iedere maandeen fotograaf een dag tijdens een fotoshoot gevolgd. In oktober 2016 is het thema kleur. Cameraman Eric van Vuuren van Creativeric volgde fotograaf Inge van Mill tijdens haar fotoshoot met dansers Jozefien Debaillie & Rubén Garcia Arabit van Scapino Ballet. 2. Omroep West: 'West Safari' Rob Vlastuin verslaggever van Omroep West reist tijdens de 'West Safari' kris kras door de regio op zoek naar spontane, bijzondere verhalen. In februari 2016 gaat hij op 'Safari' met fotograaf Inge van Mill en dansers Jozefien Debaillie & Rubén Garcia Arabit van Scapino Ballet in Rotterdam. 3. Opening expositie Isabouckar! Op 25 januari 2016 vindt de opening plaats van de expositie Isabouckar van Inge van Mill in het atrium van het stadhuis in Den Haag. Tijdens de opening geeft Bas van der Kruk gedrenkt in rode verf een performance over het witte tapijt. Op de achtergrond bespeeld Eva van Schaik de cello met muziek van Bach. De expositie was te zien t/m 12 februari 2016. 4. Uitgelicht: interview fotojournalistiek Tijdens de World Press Photo expositie in december 2019 in de Grote Kerk in Zwolle wordt Inge van Mill geïnterviewd door Eva Hoogland over de fotojournalistiek tijdens een uitzending van Uitgelicht; een initiatief van studenten journalistiek van Windesheim in Zwolle. Met dank aan alle betrokkenen.
-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
info
Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld. De onrust, onvrede en spanningen die ik waarneem zijn vervreemdend en in zekere zin beangstigend en overweldigend; waar gaat het naartoe met de maatschappij en de wereld. De uitdagingen waar de mensheid voor staat zijn immens en men zal deze onder ogen moeten komen om überhaupt veranderingen teweeg te kunnen brengen. In deze turbulente tijden worden heersende machtsstructuren, waarden en normen bevraagd en uitgedaagd. De menselijke maat en het belang van het individu zijn ondergeschikt gemaakt aan huidige systemen. Sterke belangen zijn er om systemen in stand te houden. Keuzes zijn gemaakt om te bezuinigen op sociale structuren op welk fundament juist de maatschappij en de democratie is gestoeld. De coronapandemie heeft de algehele zekerheid van de mens doen wankelen. Allerlei misstanden, van klimaat via slavernijverleden en migratie tot criminaliteit in de bovenwereld worden zichtbaarder, het lijkt wel alsof de wereld is gebouwd uit parallelle werelden. Vanuit mijn noodzaak als fotojournalist en kunstenaar om duiding te geven en grip te krijgen ben ik de complexiteit die ik ervaar gaan ontrafelen. Vanuit mijn verbeelding het onzichtbare zichtbaar maken, de onderstromen naar de oppervlakte brengen, de feitelijke constateringen tonen en beide werelden laten samensmelten. Intuïtief komt ieder beeld tot stand en vertelt haar eigen gelaagde verhaal. Deze samengestelde beelden zijn opgebouwd vanuit mijn fotojournalistieke en dagelijksleven-archief. De vervreemding die uit de beelden voortvloeit, zie ik als een wonderlijk schouwspel dat zich voltrekt in een surrealistische en magisch-realistische wereld. De toeschouwer nodig ik uit om de beelden onbevooroordeeld en open-minded te bekijken. Het project is afgelopen jaar (2021) ontstaan en zal zich nog verder uitbreiden.
-
info
Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld. De onrust, onvrede en spanningen die ik waarneem zijn vervreemdend en in zekere zin beangstigend en overweldigend; waar gaat het naartoe met de maatschappij en de wereld. De uitdagingen waar de mensheid voor staat zijn immens en men zal deze onder ogen moeten komen om überhaupt veranderingen teweeg te kunnen brengen. In deze turbulente tijden worden heersende machtsstructuren, waarden en normen bevraagd en uitgedaagd. De menselijke maat en het belang van het individu zijn ondergeschikt gemaakt aan huidige systemen. Sterke belangen zijn er om systemen in stand te houden. Keuzes zijn gemaakt om te bezuinigen op sociale structuren op welk fundament juist de maatschappij en de democratie is gestoeld. De coronapandemie heeft de algehele zekerheid van de mens doen wankelen. Allerlei misstanden, van klimaat via slavernijverleden en migratie tot criminaliteit in de bovenwereld worden zichtbaarder, het lijkt wel alsof de wereld is gebouwd uit parallelle werelden. Vanuit mijn noodzaak als fotojournalist en kunstenaar om duiding te geven en grip te krijgen ben ik de complexiteit die ik ervaar gaan ontrafelen. Vanuit mijn verbeelding het onzichtbare zichtbaar maken, de onderstromen naar de oppervlakte brengen, de feitelijke constateringen tonen en beide werelden laten samensmelten. Intuïtief komt ieder beeld tot stand en vertelt haar eigen gelaagde verhaal. Deze samengestelde beelden zijn opgebouwd vanuit mijn fotojournalistieke en dagelijksleven-archief. De vervreemding die uit de beelden voortvloeit, zie ik als een wonderlijk schouwspel dat zich voltrekt in een surrealistische en magisch-realistische wereld. De toeschouwer nodig ik uit om de beelden onbevooroordeeld en open-minded te bekijken. Het project is afgelopen jaar (2021) ontstaan en zal zich nog verder uitbreiden.
-
info
Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld. De onrust, onvrede en spanningen die ik waarneem zijn vervreemdend en in zekere zin beangstigend en overweldigend; waar gaat het naartoe met de maatschappij en de wereld. De uitdagingen waar de mensheid voor staat zijn immens en men zal deze onder ogen moeten komen om überhaupt veranderingen teweeg te kunnen brengen. In deze turbulente tijden worden heersende machtsstructuren, waarden en normen bevraagd en uitgedaagd. De menselijke maat en het belang van het individu zijn ondergeschikt gemaakt aan huidige systemen. Sterke belangen zijn er om systemen in stand te houden. Keuzes zijn gemaakt om te bezuinigen op sociale structuren op welk fundament juist de maatschappij en de democratie is gestoeld. De coronapandemie heeft de algehele zekerheid van de mens doen wankelen. Allerlei misstanden, van klimaat via slavernijverleden en migratie tot criminaliteit in de bovenwereld worden zichtbaarder, het lijkt wel alsof de wereld is gebouwd uit parallelle werelden. Vanuit mijn noodzaak als fotojournalist en kunstenaar om duiding te geven en grip te krijgen ben ik de complexiteit die ik ervaar gaan ontrafelen. Vanuit mijn verbeelding het onzichtbare zichtbaar maken, de onderstromen naar de oppervlakte brengen, de feitelijke constateringen tonen en beide werelden laten samensmelten. Intuïtief komt ieder beeld tot stand en vertelt haar eigen gelaagde verhaal. Deze samengestelde beelden zijn opgebouwd vanuit mijn fotojournalistieke en dagelijksleven-archief. De vervreemding die uit de beelden voortvloeit, zie ik als een wonderlijk schouwspel dat zich voltrekt in een surrealistische en magisch-realistische wereld. De toeschouwer nodig ik uit om de beelden onbevooroordeeld en open-minded te bekijken. Het project is afgelopen jaar (2021) ontstaan en zal zich nog verder uitbreiden.
-
info
Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld. De onrust, onvrede en spanningen die ik waarneem zijn vervreemdend en in zekere zin beangstigend en overweldigend; waar gaat het naartoe met de maatschappij en de wereld. De uitdagingen waar de mensheid voor staat zijn immens en men zal deze onder ogen moeten komen om überhaupt veranderingen teweeg te kunnen brengen. In deze turbulente tijden worden heersende machtsstructuren, waarden en normen bevraagd en uitgedaagd. De menselijke maat en het belang van het individu zijn ondergeschikt gemaakt aan huidige systemen. Sterke belangen zijn er om systemen in stand te houden. Keuzes zijn gemaakt om te bezuinigen op sociale structuren op welk fundament juist de maatschappij en de democratie is gestoeld. De coronapandemie heeft de algehele zekerheid van de mens doen wankelen. Allerlei misstanden, van klimaat via slavernijverleden en migratie tot criminaliteit in de bovenwereld worden zichtbaarder, het lijkt wel alsof de wereld is gebouwd uit parallelle werelden. Vanuit mijn noodzaak als fotojournalist en kunstenaar om duiding te geven en grip te krijgen ben ik de complexiteit die ik ervaar gaan ontrafelen. Vanuit mijn verbeelding het onzichtbare zichtbaar maken, de onderstromen naar de oppervlakte brengen, de feitelijke constateringen tonen en beide werelden laten samensmelten. Intuïtief komt ieder beeld tot stand en vertelt haar eigen gelaagde verhaal. Deze samengestelde beelden zijn opgebouwd vanuit mijn fotojournalistieke en dagelijksleven-archief. De vervreemding die uit de beelden voortvloeit, zie ik als een wonderlijk schouwspel dat zich voltrekt in een surrealistische en magisch-realistische wereld. De toeschouwer nodig ik uit om de beelden onbevooroordeeld en open-minded te bekijken. Het project is afgelopen jaar (2021) ontstaan en zal zich nog verder uitbreiden.
-
info
Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld. De onrust, onvrede en spanningen die ik waarneem zijn vervreemdend en in zekere zin beangstigend en overweldigend; waar gaat het naartoe met de maatschappij en de wereld. De uitdagingen waar de mensheid voor staat zijn immens en men zal deze onder ogen moeten komen om überhaupt veranderingen teweeg te kunnen brengen. In deze turbulente tijden worden heersende machtsstructuren, waarden en normen bevraagd en uitgedaagd. De menselijke maat en het belang van het individu zijn ondergeschikt gemaakt aan huidige systemen. Sterke belangen zijn er om systemen in stand te houden. Keuzes zijn gemaakt om te bezuinigen op sociale structuren op welk fundament juist de maatschappij en de democratie is gestoeld. De coronapandemie heeft de algehele zekerheid van de mens doen wankelen. Allerlei misstanden, van klimaat via slavernijverleden en migratie tot criminaliteit in de bovenwereld worden zichtbaarder, het lijkt wel alsof de wereld is gebouwd uit parallelle werelden. Vanuit mijn noodzaak als fotojournalist en kunstenaar om duiding te geven en grip te krijgen ben ik de complexiteit die ik ervaar gaan ontrafelen. Vanuit mijn verbeelding het onzichtbare zichtbaar maken, de onderstromen naar de oppervlakte brengen, de feitelijke constateringen tonen en beide werelden laten samensmelten. Intuïtief komt ieder beeld tot stand en vertelt haar eigen gelaagde verhaal. Deze samengestelde beelden zijn opgebouwd vanuit mijn fotojournalistieke en dagelijksleven-archief. De vervreemding die uit de beelden voortvloeit, zie ik als een wonderlijk schouwspel dat zich voltrekt in een surrealistische en magisch-realistische wereld. De toeschouwer nodig ik uit om de beelden onbevooroordeeld en open-minded te bekijken. Het project is afgelopen jaar (2021) ontstaan en zal zich nog verder uitbreiden.
-
info
Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld. De onrust, onvrede en spanningen die ik waarneem zijn vervreemdend en in zekere zin beangstigend en overweldigend; waar gaat het naartoe met de maatschappij en de wereld. De uitdagingen waar de mensheid voor staat zijn immens en men zal deze onder ogen moeten komen om überhaupt veranderingen teweeg te kunnen brengen. In deze turbulente tijden worden heersende machtsstructuren, waarden en normen bevraagd en uitgedaagd. De menselijke maat en het belang van het individu zijn ondergeschikt gemaakt aan huidige systemen. Sterke belangen zijn er om systemen in stand te houden. Keuzes zijn gemaakt om te bezuinigen op sociale structuren op welk fundament juist de maatschappij en de democratie is gestoeld. De coronapandemie heeft de algehele zekerheid van de mens doen wankelen. Allerlei misstanden, van klimaat via slavernijverleden en migratie tot criminaliteit in de bovenwereld worden zichtbaarder, het lijkt wel alsof de wereld is gebouwd uit parallelle werelden. Vanuit mijn noodzaak als fotojournalist en kunstenaar om duiding te geven en grip te krijgen ben ik de complexiteit die ik ervaar gaan ontrafelen. Vanuit mijn verbeelding het onzichtbare zichtbaar maken, de onderstromen naar de oppervlakte brengen, de feitelijke constateringen tonen en beide werelden laten samensmelten. Intuïtief komt ieder beeld tot stand en vertelt haar eigen gelaagde verhaal. Deze samengestelde beelden zijn opgebouwd vanuit mijn fotojournalistieke en dagelijksleven-archief. De vervreemding die uit de beelden voortvloeit, zie ik als een wonderlijk schouwspel dat zich voltrekt in een surrealistische en magisch-realistische wereld. De toeschouwer nodig ik uit om de beelden onbevooroordeeld en open-minded te bekijken. Het project is afgelopen jaar (2021) ontstaan en zal zich nog verder uitbreiden.
-
info
Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld. De onrust, onvrede en spanningen die ik waarneem zijn vervreemdend en in zekere zin beangstigend en overweldigend; waar gaat het naartoe met de maatschappij en de wereld. De uitdagingen waar de mensheid voor staat zijn immens en men zal deze onder ogen moeten komen om überhaupt veranderingen teweeg te kunnen brengen. In deze turbulente tijden worden heersende machtsstructuren, waarden en normen bevraagd en uitgedaagd. De menselijke maat en het belang van het individu zijn ondergeschikt gemaakt aan huidige systemen. Sterke belangen zijn er om systemen in stand te houden. Keuzes zijn gemaakt om te bezuinigen op sociale structuren op welk fundament juist de maatschappij en de democratie is gestoeld. De coronapandemie heeft de algehele zekerheid van de mens doen wankelen. Allerlei misstanden, van klimaat via slavernijverleden en migratie tot criminaliteit in de bovenwereld worden zichtbaarder, het lijkt wel alsof de wereld is gebouwd uit parallelle werelden. Vanuit mijn noodzaak als fotojournalist en kunstenaar om duiding te geven en grip te krijgen ben ik de complexiteit die ik ervaar gaan ontrafelen. Vanuit mijn verbeelding het onzichtbare zichtbaar maken, de onderstromen naar de oppervlakte brengen, de feitelijke constateringen tonen en beide werelden laten samensmelten. Intuïtief komt ieder beeld tot stand en vertelt haar eigen gelaagde verhaal. Deze samengestelde beelden zijn opgebouwd vanuit mijn fotojournalistieke en dagelijksleven-archief. De vervreemding die uit de beelden voortvloeit, zie ik als een wonderlijk schouwspel dat zich voltrekt in een surrealistische en magisch-realistische wereld. De toeschouwer nodig ik uit om de beelden onbevooroordeeld en open-minded te bekijken. Het project is afgelopen jaar (2021) ontstaan en zal zich nog verder uitbreiden.
-
info
Het Kantelpunt werd in de openbare ruimte gelanceerd in Rotterdam door BAS & Whitney Selina op 5 juni 2020. Het Kantelpunt 2020 was te zien als Buitenkunst van 5 – 16 juni 2020 in Rotterdam, in Den Haag van 23 – 31 augustus 2020, deze is mede mogelijk gemaakt dankzij de Stroom Promise subsidie van Stroom Den Haag. In beide steden zijn twee verschillende thema’s rondom COVID-19 te zien geweest met kunstfilmpjes en kunstfoto’s op billboards.
-
info
Interview door Eric Korsten bij Kunstlicht Den Haag FM rondom Het Kantelpunt 2020. Het fotoboek in wording bij de drukker Zwaan Lenoir en boekbinder Voetelink. * Specificaties fotoboek: Flatbook – oplage 220 Offset druk – full colour – NL & ENG Harde kaft – 68 pagina’s + 71 foto’s Formaat staand 28 x 20 cm. Boek ontwerp: Iris Mechielsen Drukwerk: Zwaan Printmedia Boekbinder: Voetelink
-
info
Het Kantelpunt 2020 was te zien als Buitenkunst in Den Haag van 23 – 31 augustus 2020, deze is mede mogelijk gemaakt dankzij de Stroom Promise subsidie van Stroom Den Haag. In Den Haag en Rotterdam (van 5 – 16 juni 2020) zijn twee verschillende thema’s rondom COVID-19 te zien geweest met kunstfilmpjes en kunstfoto’s op billboards. *De Buitenkunst expositie in Den Haag was mede mogelijk dankzij de Stroom Promise subsidie van Stroom Den Haag.
-
info
Fotoboek Het Kantelpunt 2020 * Specificaties fotoboek: Flatbook – oplage 220 Offset druk – full colour – NL & ENG Harde kaft – 68 pagina’s + 71 foto’s Formaat staand 28 x 20 cm. Boek ontwerp: Iris Mechielsen Drukwerk: Zwaan Printmedia Boekbinder: Voetelink
-
info
Ontwaken in een nieuwe realiteit. De coronacrisis breekt aan als een onaangename verrassing en gaat gepaard met veel onduidelijkheid en angst. De wc-rollen zijn niet aan te slepen, met als gevolg lege schappen, het toonbeeld van overlevingsdrang. De wc-rol als wapen in de coronastrijd, de mens gevangen in een web van egoïsme en opgesloten in een ‘intelligente lockdown’. Aan alle kanten kraken de poorten en vertonen de muren barsten. Hoe lang is de samenleving bestand tegen deze inperkingen en zullen de bewakers het volk in het gareel houden? De pandemie brengt de wereldeconomie tot stilstand. Financieel gewin staat boven het menselijk belang. Op welke wijze is het individu instaat deze coronaperiode te overleven? De omgeving ziet er van de ene op de andere dag anders uit, opeens zijn er overal pijlen, linten, doorzichtige schermen, mondkapjes; de anderhalve-meter maatschappij is geschapen. De huidige realiteit is vervreemdend, surrealistisch bijna. Het lijkt alsof we wakker zijn geworden op ’n andere planeet. Is ons mens-zijn nog intact, of geldt nu de macht van de sterkste? Intrigerende Vertolking van deze corona periode in beweging. Dansers zijn de ideale metafoor voor het menselijke gedrag: ‘de condition humaine’. De belichaming en vertolking van Het Kantelpunt 2020 zijn de performers BAS en Whitney Selina: zij verbeelden via hun lichaamsexpressie hun emoties en gevoelens rondom het thema COVID-19. Hun innerlijke belevingswereld komt samen met de uiterlijke zichtbare wereld; een nieuwe synergetische werkelijkheid ontstaat in beeld.
-
info
Fotoboek Het Kantelpunt 2020. * Specificaties fotoboek: Flatbook – oplage 220 Offset druk – full colour – NL & ENG Harde kaft – 68 pagina’s + 71 foto’s Formaat staand 28 x 20 cm. Boek ontwerp: Iris Mechielsen Drukwerk: Zwaan Printmedia Boekbinder: Voetelink Ontwaken in een nieuwe realiteit. De coronacrisis breekt aan als een onaangename verrassing en gaat gepaard met veel onduidelijkheid en angst. De wc-rollen zijn niet aan te slepen, met als gevolg lege schappen, het toonbeeld van overlevingsdrang. De wc-rol als wapen in de coronastrijd, de mens gevangen in een web van egoïsme en opgesloten in een ‘intelligente lockdown’. Aan alle kanten kraken de poorten en vertonen de muren barsten. Hoe lang is de samenleving bestand tegen deze inperkingen en zullen de bewakers het volk in het gareel houden? De pandemie brengt de wereldeconomie tot stilstand. Financieel gewin staat boven het menselijk belang. Op welke wijze is het individu instaat deze coronaperiode te overleven? De omgeving ziet er van de ene op de andere dag anders uit, opeens zijn er overal pijlen, linten, doorzichtige schermen, mondkapjes; de anderhalve-meter maatschappij is geschapen. De huidige realiteit is vervreemdend, surrealistisch bijna. Het lijkt alsof we wakker zijn geworden op ’n andere planeet. Is ons mens-zijn nog intact, of geldt nu de macht van de sterkste? Intrigerende Vertolking van deze corona periode in beweging. Dansers zijn de ideale metafoor voor het menselijke gedrag: ‘de condition humaine’. De belichaming en vertolking van Het Kantelpunt 2020 zijn de performers BAS en Whitney Selina: zij verbeelden via hun lichaamsexpressie hun emoties en gevoelens rondom het thema COVID-19. Hun innerlijke belevingswereld komt samen met de uiterlijke zichtbare wereld; een nieuwe synergetische werkelijkheid ontstaat in beeld.
-
info
Fotoboek Het Kantelpunt 2020. * Specificaties fotoboek: Flatbook – oplage 220 Offset druk – full colour – NL & ENG Harde kaft – 68 pagina’s + 71 foto’s Formaat staand 28 x 20 cm. Boek ontwerp: Iris Mechielsen Drukwerk: Zwaan Printmedia Boekbinder: Voetelink
-
info
Fotoboek Het Kantelpunt 2020. * Specificaties fotoboek: Flatbook – oplage 220 Offset druk – full colour – NL & ENG Harde kaft – 68 pagina’s + 71 foto’s Formaat staand 28 x 20 cm. Boek ontwerp: Iris Mechielsen Drukwerk: Zwaan Printmedia Boekbinder: Voetelink
-
info
Het Kantelpunt 2020 was te zien als Buitenkunst van 5 – 16 juni 2020 in Rotterdam, in Den Haag van 23 – 31 augustus 2020, deze is mede mogelijk gemaakt dankzij de Stroom Promise subsidie van Stroom Den Haag. In beide steden zijn twee verschillende thema’s rondom COVID-19 te zien geweest met kunstfilmpjes en kunstfoto’s op billboards.
-
info
Het Kantelpunt 2020 was te zien als Buitenkunst van 5 – 16 juni 2020 in Rotterdam, in Den Haag van 23 – 31 augustus 2020, deze is mede mogelijk gemaakt dankzij de Stroom Promise subsidie van Stroom Den Haag. In beide steden zijn twee verschillende thema’s rondom COVID-19 te zien geweest met kunstfilmpjes en kunstfoto’s op billboards.
-
info
Het Kantelpunt werd in de openbare ruimte gelanceerd in Den Haag door BAS & Whitney Selina op 23 augustus 2020. Het Kantelpunt 2020 was te zien als Buitenkunst van 5 – 16 juni 2020 in Rotterdam, in Den Haag van 23 – 31 augustus 2020, deze is mede mogelijk gemaakt dankzij de Stroom Promise subsidie van Stroom Den Haag. In beide steden zijn twee verschillende thema’s rondom COVID-19 te zien geweest met kunstfilmpjes en kunstfoto’s op billboards.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan.
-
info
Energieën scheppen de werkelijkheid. De werkelijkheid wordt waargenomen door filters. Deze kleuren de realiteit. Kleuring schept verwarring.
-
info
Energieën scheppen de werkelijkheid. De werkelijkheid wordt waargenomen door filters. Deze kleuren de realiteit. Kleuring schept verwarring.
-
info
Energieën scheppen de werkelijkheid. De werkelijkheid wordt waargenomen door filters. Deze kleuren de realiteit. Kleuring schept verwarring.
-
info
Energieën scheppen de werkelijkheid. De werkelijkheid wordt waargenomen door filters. Deze kleuren de realiteit. Kleuring schept verwarring.
-
info
Energieën scheppen de werkelijkheid. De werkelijkheid wordt waargenomen door filters. Deze kleuren de realiteit. Kleuring schept verwarring.
-
info
Energieën scheppen de werkelijkheid. De werkelijkheid wordt waargenomen door filters. Deze kleuren de realiteit. Kleuring schept verwarring.
-
info
Energieën scheppen de werkelijkheid. De werkelijkheid wordt waargenomen door filters. Deze kleuren de realiteit. Kleuring schept verwarring.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Madiba danst in het bijzijn van Talibes kinderen.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Madiba danst in het bijzijn van Talibes kinderen.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Alioune is met twee andere dansers de belichaming van Isabouckar.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld in Senegal.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Madiba is met twee andere dansers de belichaming van Isabouckar.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Madiba is met twee andere dansers de belichaming van Isabouckar.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld in Senegal.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Madiba is met twee andere dansers de belichaming van Isabouckar.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld in Senegal.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld in Senegal.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld in Senegal.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Madiba is met twee andere dansers de belichaming van Isabouckar.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld in Senegal.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Aram is met twee andere dansers de belichaming van Isabouckar.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Aram is met twee andere dansers de belichaming van Isabouckar.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Aram is met twee andere dansers de belichaming van Isabouckar.
-
info
De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld. Senegalese danser Aram is met twee andere dansers de belichaming van Isabouckar.
Websites
Social media
Lid van Beroeps- / Kunstenaarsvereniging
NVJ
Beroeps Organisatie Kunstenaars (BOK)
Curriculum vitae
Opleidingen
-
1998 - 2002Fotografie Den Haag, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten Diploma behaald
-
1994 - 1998Opleiding voor de creatieve industrie Sint Lucas Boxtel Diploma behaald
tentoonstellingen
-
2021Reality seems well defined TV05 Tournooiveld 5 Den Haag, Nederland De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden. ingevanmill.nl/my-diary/solo-exhibition-reality-seems-well-defined/ Solo
-
2020Het Kantelpunt 2020 Buitenkunst Den Haag & Rotterdam, Nederland Het Kantelpunt 2020 was te zien als Buitenkunst van 5 – 16 juni 2020 in Rotterdam, in Den Haag van 23 – 31 augustus 2020, deze is mede mogelijk gemaakt dankzij de Stroom Promise subsidie van Stroom Den Haag. In beide steden zijn twee verschillende thema’s rondom COVID-19 te zien geweest met kunstfilmpjes en kunstfoto’s op billboards. Ontwaken in een nieuwe realiteit. De coronacrisis breekt aan als een onaangename verrassing en gaat gepaard met veel onduidelijkheid en angst. De wc-rollen zijn niet aan te slepen, met als gevolg lege schappen, het toonbeeld van overlevingsdrang. De wc-rol als wapen in de coronastrijd, de mens gevangen in een web van egoïsme en opgesloten in een ‘intelligente lockdown’. Aan alle kanten kraken de poorten en vertonen de muren barsten. Hoe lang is de samenleving bestand tegen deze inperkingen en zullen de bewakers het volk in het gareel houden? De pandemie brengt de wereldeconomie tot stilstand. Financieel gewin staat boven het menselijk belang. Op welke wijze is het individu instaat deze coronaperiode te overleven? De omgeving ziet er van de ene op de andere dag anders uit, opeens zijn er overal pijlen, linten, doorzichtige schermen, mondkapjes; de anderhalve-meter maatschappij is geschapen. De huidige realiteit is vervreemdend, surrealistisch bijna. Het lijkt alsof we wakker zijn geworden op ’n andere planeet. Is ons mens-zijn nog intact, of geldt nu de macht van de sterkste? Intrigerende Vertolking van deze corona periode in beweging. Dansers zijn de ideale metafoor voor het menselijke gedrag: ‘de condition humaine’. De belichaming en vertolking van Het Kantelpunt 2020 zijn de performers BAS en Whitney Selina: zij verbeelden via hun lichaamsexpressie hun emoties en gevoelens rondom het thema COVID-19. Hun innerlijke belevingswereld komt samen met de uiterlijke zichtbare wereld; een nieuwe synergetische werkelijkheid ontstaat in beeld. ingevanmill.nl/artwork/het-kantelpunt-2020-the-brink/ Solo
-
2019Zomer EXPO 2019 | Europa Museum de Fundatie Zwolle, Nederland Titel: De facto Capital Bevragen van bewegingsvrijheid in Europa. zomerexpo.nl/collectie/2019-156/ Groep
-
2018Kamigakari & Isabouckar Annual Dutch Art Fair (ADAF) 8e Amsterdam, Nederland Kamigakari staat voor het ongrijpbare, zich afspelend op het snijvlak tussen werkelijkheid en fictie, in het mysterieuze en intrigerende Japan. De werkelijkheid lijkt zo vastomlijnd, het snijvlak en de overlap tussen realiteit en fictie vind ik zeer interessant om te onderzoeken en mee te experimenteren. Het onderzoek gaat over de uiterlijke zichtbare wereld en de voelbare innerlijke belevingswereld wereld. Beide werelden kunnen een dialoog aangaan, samengaan, contrasteren en conflicteren, daarnaast hebben we te maken met interpretaties van de werkelijkheid. In de beelden van Kamigakari lopen verhaallijnen en gelaagdheden, deze bestaan zowel uit: de tastbare realiteit, de subjectieve belevingswereld, de gecreëerde realiteit en de samengestelde realiteit. Zo kan je ronddolen en je een eigen beleving van de werkelijkheid vormen. De mens staat hierin centraal, waarin dansers betrokken worden en zij met hun innerlijke belevingswereld; gevoelens, emoties en gedachten in contact komen met de uiterlijke zichtbare wereld. Ieder land heeft haar eigen gebruiken, gewoontes en eigenaardigheden, tevens spelen er op ieder persoonlijk vlak allerlei emoties, gedachten en gevoelens zich af. www.adaf.nl/kunstenaars/2018/1983/Inge-van-Mill/ Groep
-
2018Isabouckar Huntenkunst 26e Ulft Isabouckar! A shout out loud for joy. Dance from the inside Iedereen heeft zijn eigen unieke belevingswereld, daarnaast bestaat er een universele menselijke lichaamstaal; waarbij energie en emoties vrijkomen. Dansers zijn als geen ander in staat deze tot uitdrukking te brengen via hun lichaamsexpressie en vormen daarmee de ideale metafoor voor het menselijke. ingevanmill.nl/artwork/isabouckar/ Groep
-
2017Right here, Right Now! Fotofestival Naarden Naarden, Nederland De maatschappij verhardt, er heerst onvrede, angst voor de ander zonder deze persoonlijk te kennen. Vooringenomenheid en uitsluiting domineren, wederzijds wantrouwen groeit. Een voedingsbodem is gecreëerd van waaruit polarisatie en discriminatie voortvloeien, deze zijn aan de orde van de dag. In de politiek, op straat, op de werkvloer, op internet, het zijn allemaal plekken geworden waar je ongefilterd je mening kunt ventileren. Deze uitlatingen raken uiteindelijk het individu. Wat doet deze verharding met de maatschappij, met een groep en met het individu? De verdeeldheid die ik waarneem zie ik onder andere terug bij jongens van Marokkaanse afkomst geboren in Nederland. Zij geven aan dat ze ervaren dat ze keer op keer worden gestigmatiseerd en weggezet op een negatieve wijze. De jongens ervaren dat ze als tweederangsburgers worden gezien. Wat doet het met iemand wanneer hij niet als volwaardig en evenwaardig wordt behandeld? In 2002 maakte ik een fotoreportage over Marokkaanse-Nederlandse jongens op het Jacob van Campenplein in de Schilderswijk. Vijftien jaar later is het debat over jongens van Marokkaanse afkomst nog steeds in volle hevigheid gaande. Het lijkt alsof er weinig is veranderd aan het beeld wat de maatschappij van deze jongens heeft, waarover Pim Fortuyn zich destijds ook al roerde. Het bracht mij ertoe om in gesprek te gaan en het persoonlijke verhaal te horen van deze Marokkaanse-Nederlandse jongens, geboren in de Schilderswijk. Hieruit ontstond een persoonlijk en intiem portret. Hun ouders en grootouders zijn meestal in Marokko geboren en als gastarbeider in de jaren zestig/ zeventig naar Nederland gekomen. De tweede- en derde generatie jongens die ik heb gesproken groeien op in de Schilderswijk, waar een straatcultuur heerst. Hoe gaan zij om met deze cultuur en de verleidingen die er zijn. Wat krijgen deze jongens mee, welke kansen krijgen ze, hoe vormt het hen en welke keuzes maken ze. Een van de geïnterviewde jongens, Achraf: ‘Wij zijn hier in Nederland geboren, wij wonen hier en gaan ook niet meer weg!’ ingevanmill.nl/artwork/tweederangsburger-2/ Groep
Prijzen en stipendia
-
2021Reality seems well defined Stroom SPOT subsidie Den Haag, Nederland De tentoonstelling toont mijn onderzoek sinds 2013 naar de verschillende werkelijkheden die veelal vastomlijnd lijken te zijn maar die ik juist bevraag. De beeldvorming van de werkelijkheid die de maatschappij wordt voorgespiegeld kan mensen conditioneren en hun referentiekader vormen. Door verschillende perspectieven te tonen, vanuit mijn eigen waarnemingen te reageren en mogelijke scenario’s aan te kondigen daag ik de toeschouwer van de tentoonstelling uit om hun horizon te verbreden en te verdiepen. Beide projecten tonen de wereld in verandering. Where is the partY…? biedt een reflectie op een onheilspellende maatschappij en toekomstbeeld en Het Kantelpunt 2020 toont de coronapandemie vanuit een innerlijk perspectief samengesteld met documentaire beelden.
-
2021Het Kantelpunt 2020 London Art Biennale Londen, Verenigd Koninkrijk Geselecteerd voor de London Art Biennale met een foto van het project Het Kantelpunt 2020
-
2020Buitenkunst Het Kantelpunt 2020 Stroom Promise Den Haag, Nederland Het Kantelpunt 2020 was te zien als Buitenkunst in Den Haag van 23 – 31 augustus 2020. De expo in Den Haag was mede mogelijk gemaakt dankzij de Stroom Promise subsidie van Stroom Den Haag. In Den Haag en Rotterdam zijn van het project Het Kantelpunt 2020 twee verschillende thema’s rondom COVID-19 te zien geweest met kunstfilmpjes en kunstfoto’s op billboards. Omschrijving project: Ontwaken in een nieuwe realiteit. De coronacrisis breekt aan als een onaangename verrassing en gaat gepaard met veel onduidelijkheid en angst. De wc-rollen zijn niet aan te slepen, met als gevolg lege schappen, het toonbeeld van overlevingsdrang. De wc-rol als wapen in de coronastrijd, de mens gevangen in een web van egoïsme en opgesloten in een ‘intelligente lockdown’. Aan alle kanten kraken de poorten en vertonen de muren barsten. Hoe lang is de samenleving bestand tegen deze inperkingen en zullen de bewakers het volk in het gareel houden? De pandemie brengt de wereldeconomie tot stilstand. Financieel gewin staat boven het menselijk belang. Op welke wijze is het individu instaat deze coronaperiode te overleven? De omgeving ziet er van de ene op de andere dag anders uit, opeens zijn er overal pijlen, linten, doorzichtige schermen, mondkapjes; de anderhalve-meter maatschappij is geschapen. De huidige realiteit is vervreemdend, surrealistisch bijna. Het lijkt alsof we wakker zijn geworden op ’n andere planeet. Is ons mens-zijn nog intact, of geldt nu de macht van de sterkste? Intrigerende Vertolking van deze corona periode in beweging. Dansers zijn de ideale metafoor voor het menselijke gedrag: ‘de condition humaine’. De belichaming en vertolking van Het Kantelpunt 2020 zijn de performers BAS en Whitney Selina: zij verbeelden via hun lichaamsexpressie hun emoties en gevoelens rondom het thema COVID-19. Hun innerlijke belevingswereld komt samen met de uiterlijke zichtbare wereld; een nieuwe synergetische werkelijkheid ontstaat in beeld.
-
2020Flatbook Het Kantelpunt 2020 Crowdfund voordekunst Amsterdam, Nederland Crowdfund voordekunst voor het fotoboek Het Kantelpunt 2020, deze is behaald met 39 donateurs. De crowdfund is met financiële bijdrage gesteund door de Gemeente Den Haag.
-
2019ZomerEXPO Museum De Fundatie | Europa Zomerexpo/ ArtWorlds Zwolle, Nederland Drieluik 'De facto Capital' was te zien tijdens de ZomerEXPO 2019 in museum De Fundatie in Zwolle in Nederland.
-
2017Honorable Mention. Category: Documentary. (serie) IPOTY Londen, Verenigd Koninkrijk IPOTY: International Photographer Of The Year) Titel: 'Tweederangsburger'.
-
20142e prijs Binnenland Documenatire (enkel) De Zilveren Camera Nederland Avondverhoor van Syrische vluchtelingen bij het IND loket in Zevenaar.
-
20113e prijs Portret (enkel) De Zilveren Camera Nederland Kunstenaar Jan Snoeck samen met zijn vrouw Sara in zijn atelier in Frankrijk.
-
20053e prijs Kunst & Cultuur (serie) De Zilveren Camera Nederland Bounce, the streetdance sensation in Rotterdam.
-
20042e prijs Dagelijksleven (serie) De Zilveren Camera Nederland Nederlandse overwinteraars in Benidorm.
-
2002Shell Young Art Award Shell Young Art Award Den Haag, Nederland Documentaire over Karim een Marokkaans-Nederlandse jongen die opgroeit in de Schilderswijk, een Haagse achterstandswijk.
-
20022e prijs Binnenland documentaire (serie) De Zilveren Camera Nederland Documentaire over Karim een Marokkaans-Nederlandse jongen die opgroeit in de Schilderswijk, een Haagse achterstandswijk.