-
info
"Rags Paper" is een serie handgeschept papier gemaakt door afvalstoffen te macereren en ze samen te 'cochen' met behulp van een decalbox en een met de hand gesneden sjabloon. De resulterende platen hebben ragranden en organische geometrieën. Voor 'Graph Paper (Campbell & Albers') werd afvallinnen uit de schilderpraktijk van kunstenaar Tammi Campbell gebruikt om rasterpapier te maken. Sommige pagina's waren blanco gelaten, terwijl andere werden getekend met behulp van de rastertekeningen van Anni Albers als onderzoek voor haar geweven textiel als prompts. Deze ontwerpen werden over elkaar gelegd in een patroon van tuimelblokken, een symbolisch en esthetisch grondbeginsel van Haftners praktijk. Het papier is geproduceerd in De Middelste Molen (NL).
-
info
De schaal van dit vat komt overeen met vijftien minuten aan koolstofdioxide geproduceerd door een mens. Als performance ademt Haftner uit in het vat gedurende de vereiste hoeveelheid tijd volgens de schaal, waarna het vat permanent wordt verzegeld. Gezien hier uitgevoerd op This Art Fair, Amsterdam.
-
info
"Carbon Copies (Frances Whitehead)" maakt deel uit van een grotere serie getiteld "Sculpture from Other Sculptor's Sculptures", een groeiende groep werken waarin ongewenste sculpturen van andere kunstenaars worden getransformeerd. In 2002 voltooide Frances een residentie bij het Europees Keramisch Werkcentrum waarin ze twee toiletten beglaasde om symbolisch het waterpeil van de Nieuwe Amsterdamse Peil (NAP) te meten. Na deze ongewenste sculpturen in 2016 aan Keeley Haftner te hebben geschonken, verhuisde Haftner twee jaar later naar Nederland, waarmee de cirkel rond was. Deze toevallige reis van 40.075 km bracht Haftner ertoe bijna twintig jaar later dezelfde residentie te doen, waar ze de toiletten omvormde tot vaten die het koolstofdioxidegehalte van de menselijke adem meten als een vorm van symbolische compensatie. Hier afgebeeld met "prestatieslang" om in sculptuur te ademen.
-
info
"Tesselescence" is een serie die de concepten "tessellation" (een tweedimensionaal patroon met een driedimensionaal effect) en "veroudering" combineert, of het nu onbedoeld of gepland is. "Tesselescence (Garden Apartment Gallery)" gebruikt het mozaïekpatroon met tuimelblokken om een installatie voor de Garden Apartment Gallery te creëren in drie tinten: de gevonden overwoekerde tuin (bijgesneden), graszoden en vogel-/vlindervriendelijke zaden in open grond. Na de winter zullen deze meerjarige zaden, het gras en het onkruid werken om de tuin te "verwilderen", waardoor de ruimte wordt omgezet van de strikte geometrie van dit "antropo-logische" patroon naar een genaturaliseerde, ecologisch vriendelijke stadstuin. Mogelijk gemaakt met genereuze steun van de Canada Council for the Arts en het Artist Run Chicago Fund van het Hyde Park Arts Center. Samengesteld door Edra Soto in The Franklin Outdoor, en Marlene Krygowski van de Garden Apartment Gallery.
-
info
Party Balloons is een performance waarin kunstenaar Keeley Haftner helium inhaleert terwijl hij het bespreekt als een niet-hernieuwbare en uitputtende hulpbron. De verhoogde toonhoogte van de stem van de kunstenaar maakt het moeilijk om niet te lachen om deze deprimerende en urgente feiten, en veroorzaakt een gecompliceerd scala aan emoties bij de kijker. De voorstelling wordt elke keer dat ze wordt uitgevoerd bijgewerkt met het meest recente onderzoek. Hier wordt het live uitgevoerd voor Compound Yellow's "Open House Group Show", een bijkomend evenement van de Terrain Biennial 2021 (Chicago, IL).
-
info
Tijdelijke installatie in het Europees Keramisch Werkcentrum
-
info
-detail
-
info
Gezien hier uitgevoerd: Carbon Copy (Frances Whitehead) 13, voor de collectie van het Gezien hier uitgevoerd: Carbon Copy (Frances Whitehead) 13, voor de collectie van het Europees Keramisch Werkcentrum.
-
info
Verschillende schalen van "Carbon Copy" sculpturen, overeenkomend met het koolstofdioxidegehalte van de menselijke adem. De kleinste maat is vijf minuten CO2 en de grootste is een uur.
-
info
Tesselescence (Woven Photographs) is een serie afbeeldingen die is gemaakt door ongewenste foto's uit de kindertijd van de kunstenaar te versnijden en te weven tot een patroon van tuimelblokken. Haftner gebruikt deze kunstwerken vaak om geld in te zamelen ter ondersteuning van doelen van persoonlijke politieke relevantie, omdat ze handig formaat hebben als ansichtkaarten en dus gemakkelijk en snel kunnen worden afgeleverd met minimale ecologische impact.
-
info
"Tesselescence (Geweven Foto's)" is een serie afbeeldingen die is gemaakt door ongewenste foto's uit de kindertijd van de kunstenaar te versnijden en te weven tot een patroon met tuimelblokken. Haftner gebruikt deze kunstwerken vaak om geld in te zamelen ter ondersteuning van doelen van persoonlijke politieke relevantie, omdat ze handig formaat hebben als ansichtkaarten en dus gemakkelijk en snel kunnen worden afgeleverd met minimale ecologische impact.
-
info
Material Biases is een reeks gecondenseerde installaties die gebaseerd zijn op het idee dat het woord 'materiaal' zelf een vooroordeel is dat impliceert dat materie 'voor menselijk gebruik' is. Het zijn speelse materiaalvondsten die gebruikt worden om te experimenteren voor nieuwe werken in andere series' zonder afval te produceren, of gewoon om te spelen. De materialenlijst volgt uitgebreid de chemische samenstelling van elke sculptuur, die bijna uitsluitend is gemaakt van afvalmaterialen.
-
info
Party Balloons is een video waarin kunstenaar Keeley Haftner wordt gefilmd terwijl hij helium inademt, terwijl hij bespreekt dat het een niet-hernieuwbare en uitputtende hulpbron is. De verhoogde toonhoogte van de stem van de kunstenaar maakt het moeilijk om niet te lachen om deze deprimerende en urgente feiten, wat een gecompliceerd scala aan emoties bij de kijker oproept.
-
info
"Tesselescence (Umbrellas)" is een serie kunstwerken gemaakt van paraplu's verzameld tijdens en na stormen. Paraplu's maken al in de 1e eeuw voor Christus deel uit van de menselijke geschiedenis. in de vorm van de parasol, en toch is hun technologie nauwelijks verbeterd, grotendeels als gevolg van geplande veroudering in het ontwerp. "Tesselescence (Umbrella Flag)" werd tijdens de lockdown van 2020 site-specific gemaakt voor ART-IN-PLACE door Terrain Exhibitions (Chicago) en werd tentoongesteld voor het huis van de kunstenaar in Den Haag, waar de Tweede Kamer, 111 ambassades, en het Internationaal Strafhof zijn ook gevestigd. Deze bijzondere paraplu's zijn verzameld uit Chicago en Nederland. De helft van de opbrengst van het werk dat tijdens de tentoonstelling werd verkocht, ging naar het Arts for Illinois Relief Fund.
-
info
Tesselescence (Woven Paintings) is een serie werken waarin schilderijen die zijn geproduceerd tijdens en kort na mijn bachelor (2010-2014) in een tumbling blocks-patroon zijn verweven om nieuwe tweedimensionale werken te produceren. De gebruikte stukken zijn als volgt: 16 schilderijen uit de Before-serie (2010), 1 schilderij uit de Time Spent-serie (2010), 4 schilderijen uit de serie Porn Portraits (2011), 3 schilderijen geproduceerd voor een installatie van de Waste Warrior Women van de serie Post-Saskatchewan Apocalypse (2012) en 8 schilderijen uit de serie Black Velvet Monochromes (2014).
-
info
Gemaakt met een verwijzing naar John Baldessari's "6 Colourful Inside Jobs", documenteert "One Monochromatic Outside Job" een performance waarin kunstenaar Keeley Haftner een monochroom schildert in Xtreme Green Grass Paint op het gazon van haar achtertuin. Deze verf is gemaakt in Californië voor gebruik bij het groen maken van gazons die door droogte zijn aangetast.
-
info
De derde in een reeks video's van Super Vague (een samenwerking tussen ecotoxicoloog Dr. David Saunders en kunstenaar Keeley Haftner), Glitter Bottle is een video die Haftner documenteert met een fles water met grote hoeveelheden glitter, een soort visuele weergave van microplastics onze oceanen en in het water consumeren levende wezens op aarde. Het concept en de filmproductie zijn onderling ontwikkeld door Super Vague, met ondersteuning voor humaan toxicologisch onderzoek door Dr. Garrett Morandi en bewerking door Keeley Haftner.
-
info
"Bricks for Walls, Bricks for Windows" maakt deel uit van een serie met de titel "Sculpture from Other Sculptor's Sculptures", een groeiende groep kunstwerken waarin de ongewenste sculptuur van andere beeldhouwers wordt omgezet in nieuw werk. Voor deze iteratie wordt afvalkeramiek geschonken van pottenbakkers en beeldhouwers die ook deelnamen aan het Medalta Artist in Residence-programma, werd in bakstenen gegoten.Hun werk moest worden geplet om het te combineren met lokale klei en baksteengrog uit de historische I-XL-fabriek, voorheen Redcliff Pressed Brick Company. Elke steen was in reliëf gemaakt met het woord "MUUR" of "VENSTER" om symbolisch het favoriete gebruik van de steen door elke kunstenaar weer te geven als reactie op de huidige politieke en ecologische situatie (bijvoorbeeld een steen voor een muur om de samenleving te verbeteren of te verdelen, of een baksteen voor vandalisme of revolutie).Elke baksteen was geglazuurd in een patroon van tuimelblokken met kleuren die waren ontleend aan de keramische sculptuur in de baksteen.
-
info
-
info
Eenmaal gebakken, werden deze stenen vervolgens gebruikt voor een locatiespecifieke uitvoering in de oude steenovens van I-XL, en op afvalsteenheuvels rond de fabriek. Echte stenen van I-XL werden naast de stenen van de kunstenaars gebruikt om een muur in de oven te bouwen (de historische methode om de oven te sluiten toen deze in bedrijf was), en ramen van Medicine Hat Hycroft Pottery werden op de terpen ingeslagen.
-
info
-
info
Materiële bias zijn een reeks sculpturen die is gebaseerd op het idee dat het woord 'materiaal' zelf een vooroordeel is dat impliceert dat materie 'voor menselijk gebruik' is. Elk stuk tast een materiële vooroordeel aan dat ik als een kunstenaar vasthoud, wat wordt ontdekt door wat Ik kies intuïtief voor de materialen waarmee ik bezig ben (dwz gipsafval in een bot snijden of gebroken glas in geologische stenen verwarmen). Het zijn speelse materiële ontdekkingen die fungeren als gecondenseerde installaties, met de kostbare intimiteit van een zorgsteen in je zak. De materialenlijst volgt in grote lijnen de chemische samenstelling van elk stuk, dat bijna uitsluitend is gemaakt van afvalmaterialen.
-
info
Tesselescence (Woven Paintings) is een serie werken waarin schilderijen die zijn geproduceerd tijdens en kort na mijn bachelor (2010-2014) in een tumbling blocks-patroon zijn verweven om nieuwe tweedimensionale werken te produceren. De gebruikte stukken zijn als volgt: 16 schilderijen uit de Before-serie (2010), 1 schilderij uit de Time Spent-serie (2010), 4 schilderijen uit de serie Porn Portraits (2011), 3 schilderijen geproduceerd voor een installatie van de Waste Warrior Women van de serie Post-Saskatchewan Apocalypse (2012) en 8 schilderijen uit de serie Black Velvet Monochromes (2014).
-
info
Detail
-
info
-
info
detail-
-
info
-
info
Experimentele installatieweergave
-
info
Bij aankoop moet de verzamelaar kiezen welke vorm van conservering voor hem belangrijker is: conservering van de tekening, waarvoor het gereedschap moet worden gebruikt, of conservering van het gereedschap, dat elke keer dat ermee wordt getekend iets meer verbruikt.
-
info
-detail
-
info
Plunge is een video waarin polystyreen (piepschuim) wordt ondergedompeld in een oplosmiddel (dichloormethaan) om het keer op keer in de vloeistof te laten 'verdwijnen'.
-
info
"limitless future, limited reflection" is onderdeel van een reeks installaties die is gemaakt naar aanleiding van de tweeregelige poëzie van de kunstenaar, genaamd "Compound Machines". De resulterende werken combineren een tumbling block-patroon en opsomming visuele elementen in een poging om een affectieve, site-specifieke context te creëren. Deze contexten dienen als raamwerk om sculpturen te beschouwen die door de kunstenaar zijn geproduceerd door de transformatie van afvalmaterialen.
-
info
-detail
-
info
Black Box is een sculptuur die de omstandigheden van industriële compostfaciliteit nabootst. Composteerbare 3D-prints gemaakt van PLA (polymelkzuur) - een veel voorkomende 3D-printkunststof die is afgeleid van maïssuiker door een fermentatieproces dat op industriële schaal composteerbaar zou zijn - wordt overal in het glazen terrarium geïnstalleerd. Onder de juiste omstandigheden (hoge temperatuur, condensatie, microben) kunnen ze afbreken, maar zonder dergelijke omstandigheden lijken ze op gewone kunststoffen. Het beeldhouwwerk is een middel om pseudo-wetenschappelijk de grenzen van dit materiaal te onderzoeken, terwijl het de ontboezeming van ontbinding onderzoekt
-
info
detail-
-
info
Elemental Sculpture is gemaakt met verwijzing naar een verloren gegaan schilderij van Robert Rauschenberg met dezelfde titel. Rauschenberg zou kijkers aanmoedigen om de twintig stenen bovenop het blok hout te nemen en ze te rangschikken 'op manieren die niet interessant waren'. Dit werk maakt deel uit van een zich ontwikkelende reeks genaamd "Lost Works" gemaakt van "niet langer bestaande" kunstwerken nu vermoedelijk op stortplaatsen of in een andere vorm.
-
info
Installatie-image voor Galleryfill-sculptuur
-
info
"Galleryfill" is een permanente openbare installatie in opdracht van Third Space Gallery voor Tin Can Beach in Saint John, New Brunswick. Om de installatie te produceren, werden ongewenste kunstwerken verzameld bij kunstenaars in de stad Saint John, en Chicago, Illinois. Deze werken werden gebruikt om een ondergrondse galerij te maken die werd geïnstalleerd volgens de standaarden voor het storten van stenen, zand, klei, percolatiewanden en vilt.
-
info
"Conversations with Concrete (Cathy Hsiao)" maakt deel uit van een grotere serie getiteld "Sculpture from Other Sculptor's Sculptures", een groeiende groep kunstwerken waarin de ongewenste sculptuur van andere beeldhouwers wordt omgezet in nieuw werk. Het oorspronkelijke werk, een betonnen verfbassin, werd tot puin opgebroken. Deze fragmenten waren ingepakt in gesmolten glas, waardoor ze werden aangemoedigd om door hun afgas te "spreken" in de vorm van bellen.
-
info
detail-
-
info
detail-
-
info
Leaves is een verzameling van honderd 3D-geprinte esdoornbladeren gemaakt van honderd wegwerpbekers die ter plaatse in Montréal werden bezaaid voor een tentoonstelling met Studio XX. De bekers die worden gebruikt om deze 3D-prints te maken, zijn gemaakt van PLA (polymelkzuur) - een polymeer dat is afgeleid van maïssuiker via een fermentatieproces dat is ontworpen om op industriële schaal composteerbaar te zijn. Onder de juiste omstandigheden (hoge temperatuur, condensatie, microben) kunnen ze kapot gaan, maar zonder dergelijke omstandigheden zijn ze vergelijkbaar met gewone kunststoffen.
-
info
"Op zoek naar metaforen met massa's om het gewicht van hun onderwerpen te evenaren" is een installatie bestaande uit 3D-geprinte schelpen gemaakt van autobumpers van schroot geïnspireerd door Gaston Bachelard's beschrijving van een schaal als "een oprolbaar vitaal principe." De getekende beelden werden geproduceerd door middel van een aangepaste bitmap die een 'tumbling block'-patroon, een plaatsspecifiek beeld uit de galerij waarin het werd getoond, en de moleculaire structuur van de kunststof auto bumper (ABS, acrylonitril butadieen styreen) combineert. De titel van het werk is afkomstig uit een tweelijnsgedicht geschreven door de kunstenaar, getiteld 'metaforisch gewicht'.
-
info
-
info
Detail
-
info
"Bulges (Alicia Everett)" maakt deel uit van een serie met de titel "Sculpture from Other Sculptor's Sculptures", een groeiende groep kunstwerken waarin de ongewenste sculptuur van andere beeldhouwers wordt omgezet in nieuw werk. Alicia's vier ongewenste keramische sculpturen zijn gemaakt door kleiballen 'samen te persen' zonder te scoren of slip te gebruiken om ze te verbinden. Deze productietactiek leidde ertoe dat de kleiballen gemakkelijk uit elkaar vielen waar ze oorspronkelijk waren samengevoegd. De fragmenten werden vervolgens in een rotstuimelaar getuimeld en in een enkele cirkelvormige formatie op de vloer gerangschikt. Het beeld wordt voor elke tentoonstelling opnieuw getuimeld, waardoor het werk stapsgewijs krimpt, totdat het uiteindelijk verdwijnt.
-
info
-
info
Looseleaf is een serie met de hand gemaakt papierwerk dat is gemaakt door ongewenste spijkerbroeken en t-shirts te macereren en het t-shirt op het basisvel denim te 'couching' met behulp van een doos met stickers en een met de hand gesneden sjabloon. De resulterende vellen hebben ragranden en blauwe ruggen.
-
info
Decompositie bestaat uit 3D-afdrukken van naturalistische objecten gemaakt van afgedankte composteerbare drankcontainers op een diffuus lichttafel. De bekers waren afkomstig van vuilnisbakken, gewassen, gedroogd, versnipperd en geëxtrudeerd als precieze gloeidraad voor 3D-printen. Nadat ze zijn afgedrukt, leveren de gevonden inkten op deze afvalplastic organische kleuren op die het moeilijk maken om de herkomst van het materiaal te achterhalen.
-
info
Filmpack is een rugzak gemaakt van 155 plastic zakken, kant-en-klare details en 3D-geprinte gespen van composteerbaar PLA-plastic. De tas kostte 127 uur om te haken en functioneerde tussen 2015-2019 als een functionele sculptuur. Haftner leerde plastic tassen haken toen ze jong was van haar grootmoeder, Ruby Simons, die de methode gebruikt om sterke, multifunctionele draagtassen te maken. Dezelfde methode wordt wereldwijd gebruikt, met name door vrouwen en mensen met een lage economische status, die plastic zakken uit het milieu 'oogsten' om ze opnieuw te gebruiken. Filmpack is een reflectie op de duurzaamheid, veelzijdigheid en wanbeheer van wegwerpplastic. Het viert de kwaliteiten en het potentieel van plastic en suggereert niet dat we plastic helemaal verlaten, maar eerder dat we op basis van zijn eigenschappen geschiktere en kritischere toepassingen ervoor overwegen.
-
info
Glow Stick Neons gebruiken glowsticks voor eenmalig gebruik als een trompe l'oiel voor neonreclame, voor het eerst toegeëigend in hedendaagse kunst door kunstenaars als Joseph Kosuth en Bruce Nauman in de jaren zestig, en nu een nietje in grote musea. Deze neons zijn gemaakt van glowsticks voor eenmalig gebruik en kunnen maar één keer in hun 'verlichte' vorm worden getoond.
-
info
Feeding Fish is een video waarin microplastics (glitter) werden gevoerd aan regenboogforel (Oncorhynchus mykiss) als een gedocumenteerde performance. De vissen werden na gebruik in een toxicologisch blootstellingsexperiment onderschept en gefilmd voordat ze werden 'ontmanteld' (gedood en afgevoerd), zoals vereist.
Websites
Kunstwerk van de Canadese kunstenaar Keeley Haftner
www.keeleyhaftner.comSocial media
Curriculum vitae
Opleidingen
-
2014 - 2016Master of Fine Arts (Studio), vezel- en materiaalstudies School of the Art Institute of Chicago, Chicago, Illinois, USA Diploma behaald
-
2007 - 2011Bachelor in de schone kunsten (Studio), drievoudige major in beeldhouwkunst, schilderkunst en grafiek Mount Allison University, sackville, New Brunswick, canada Diploma behaald
tentoonstellingen
-
2021Still Life The Franklin Outdoor Chicago, Verenigde Staten Het hebben van een relatie met mijn omgeving is gekoppeld aan mijn gevoel bewust aanwezig te zijn op één plek. De natuurlijke wereld en al zijn levenskracht voedt en stelt onze planeet in staat om te overleven. We zouden de omhelzing moeten verwelkomen omdat het het leven op onze planeet bevordert. Ik navigeer door een nieuwe omgeving terwijl ik nadenk over een bekende reeks oude zorgen: geografie, vergankelijkheid, verschuivingen, ontsporing, erbij horen, gemeenschap, identiteit, thuis. Ik merk de subtiele veranderingen en bewegingen in mijn omgeving op. Ik reageer op de omgeving, de ruimtes, de plaatsen en de objecten om mij heen. Ik probeer nieuwe betekenis en logica te creëren door ze te herschikken. Als ik aan de kosmos denk, is mijn relatie verstrengeld en echt heel oud. Als ik aan DNA denk, is mijn relatie mijn grootmoeder, mijn overgrootouders en hun reizen over zeeën, een oceaan en gekoloniseerd land naar een plaats die het 'midden-westen' wordt genoemd. Als ik aan de kosmos denk, weet ik dat er geen ondersteboven, of noorden, of ‘westers’ is en dat is handig. En als ik om me heen kijk, denk ik aan de mensen van wie ik hou en die ook van mij houden. Niet alleen brengen psychedelica ons opnieuw in contact met de natuur, maar door die verbondenheid voelen we ons ook beter. Als ik zie, is mijn oog het materiaal voor de ontvangst van het beeld. Mijn tenen raken aarde van dezelfde chemische cocktail als mijn voet. Als ik ga, zal ik teruggeven wat ik heb geleend. Stilleven in THE FRANKLIN Openingsreceptie: zaterdag 16 oktober van 18-20u. Te zien van 16 oktober 2021 t/m 12 maart 2022. Geen afspraken nodig / buiten evenement. Masker is vereist voor toegang binnenshuis. THE FRANKLIN is een culturele en organisaties partner voor de Chicago Architecture Biennial. Satellietpartners voor deze tentoonstelling en evenementen zijn Garden Apartment Gallery @gagchicago en Compound Yellow @compoundyellow. Ga naar https://thefranklinoutdoor.tumblr.com/ voor meer informatie. DE FRANKLIN: 3522 W Franklin Blvd, Chicago, IL 60624 (312) 823-3632 @thefranklinoutdoor thefranklinoutdoor.tumblr.com/ Groep
-
2021Terrain Biennial Open House Group Show Compound Yellow Chicago, Verenigde Staten Bezoek ons de hele dag op 9 oktober als we onze ruimte openen als hostsite voor Terrain Biennial 2021. Vanaf dit jaar nodigen we onze medewerkers terug uit voor een groepstentoonstelling van installaties, optredens, rondleidingen door de tuin en meer. compoundyellow.com/events/terrain-biennial-open-house-group-show Groep
-
2021Sincere or Sinister? Garden Apartment Gallery Chicago, Verenigde Staten Garden Apartment Gallery en de Chicago Architecture Biennial presenteren "Tesselescence (Garden Apartment Gallery)" van Keeley Haftner. "Tesselescence" is een serie die de concepten "tessellation" (een tweedimensionaal patroon met een driedimensionaal effect) en "veroudering" combineert, of het nu onbedoeld of gepland is. "Tesselescence (Garden Apartment Gallery)" gebruikt het mozaïekpatroon met tuimelblokken om een installatie voor de Garden Apartment Gallery te creëren in drie tinten: de gevonden overwoekerde tuin (bijgesneden), graszoden en vogel-/vlindervriendelijke zaden in open grond. Na de winter zullen deze meerjarige zaden, het gras en het onkruid werken om de tuin te "verwilderen", waardoor de ruimte wordt omgezet van de strikte geometrie van dit "antropo-logische" patroon naar een genaturaliseerde, ecologisch vriendelijke stadstuin. Mogelijk gemaakt met genereuze steun van de Canada Council for the Arts en het Artist Run Chicago Fund van het Hyde Park Arts Center. Samengesteld door Edra Soto in The Franklin Outdoor, en Marlene Krygowski van de Garden Apartment Gallery. www.instagram.com/p/CVON7RalonT/ Groep
-
20202020 Winifred Shantz Award voor digitale keramiektentoonstelling The Canadian Clay & Glass Gallery Kitchener, ON, Canada De 2020 Winifred Shantz Award for Ceramics Winner, Joon Hee Kim uit Oakville, Ontario, wordt in deze tentoonstelling gevierd naast de finalisten Magdolene Dykstra (St Catharines, ON), Keeley Haftner, (Den Haag, Nederland), Grace Han (Coquitlam, BC), Toni Losey (Dartmouth, NS) en Jessica Sallay-Carrington (Montreal, QC). www.theclayandglass.ca/exhibitions/digital-exhibitions/2020-shantz-exhibition/ Groep
-
2020Het leven zoals we het kennen InterAccess gallery Toronto, ON, Canada De meeste planten-, dieren-, schimmel- en bacteriesoorten hebben kennis die hen in staat stelt samen te leven - onderling afhankelijk en hernieuwbaar - op deze aarde. Het menselijke industrialisme verstoort deze symbiose en legt de door de tijd versleten cycli op die het niet-menselijke leven hebben laten gedijen. Geconfronteerd met de verslechterende gevolgen van klimaatverandering, proberen overheden en allerlei soorten industrieën te leren van, en in harmonie te werken met, andere soorten om het voortbestaan van onze eigen te verzekeren. Dankzij hun degelijke menselijke intelligentie kijken leiders nu naar prairies, koraalriffen en oerbossen als experts op het gebied van efficiëntie en duurzaamheid. Deze interesse in niet-menselijke kennis heeft het groeiende veld van biomimicry geïnspireerd, waarin ingenieurs, architecten en technologen de structuren en systemen van het ontwerp van de natuur nabootsen. Het leven zoals we het kennen is een groepstentoonstelling die de opkomst van biomimicry binnen nieuwe mediakunst onderzoekt. De deelnemende kunstenaars Ananda Gabo & Anastasiya Yatsuk, Keeley Haftner, Robert Hengeveld, Shawn Johnston, Emily Shanahan en Sultana Zana eroderen de binaire mens / natuur door de vormen en processen van de natuur te bestuderen, ermee samen te werken en deze na te bootsen. Het leven zoals we het kennen, daagt de vaak extractieve en instrumentalistische perspectieven van biomimicry op de natuurlijke wereld uit en onderzoekt meer dan menselijke kennis in relatie tot plaats, geschiedenis en een duurzamere toekomst. interaccess.org/exhibition/life-we-know-it Groep
-
2020RMG blootgestelde online tentoonstelling The Robert McLaughlin Gallery Oshawa, ON, Canada RMG Exposed past zich aan aan onze huidige situatie en we combineren onze populaire jaarlijkse fotografie-inzamelingsactie met ons leuke, gemeenschapsgerichte RMG Fridays-evenement. Wij brengen u: RMG Fridays: Focused. rmgfridaysfocused.com/focusedonlineexhibition/#itemId=5f871322231b5007abda116d Groep
-
2020KUNST IN PLAATS CNL Projects Den Haag/Chicago, Nederland ART-IN-PLACE is een samenwerking tussen CNL Projects en Terrain Exhibitions die kunstenaars uitnodigt om tussen 20 mei en 23 augustus 2020 een origineel kunstwerk buiten hun huis of vanuit een voor het publiek zichtbaar raam te exposeren. Deze collectieve actie biedt kunstenaars en gemeenschapsleden in de wijken van Chicagoland (en daarbuiten) met een gevoel van hoop en verbondenheid door de ervaring van openbare kunst tijdens een ongekend moment van isolatie. In een wereld die op zijn kop staat en de broodnodige reflectie en bewustwording plaatsvindt, willen we dat ART-IN-PLACE dient als middel om ons huidige klimaat te provoceren, te promoten en erover na te denken. De tentoongestelde werken zullen te zien zijn in een samengestelde verzameling ansichtkaarten die in de komende weken te koop worden aangeboden, waarvan de opbrengst ten goede komt aan het Arts for Illinois Relief Fund ter ondersteuning van lokale kunstenaars en kunstorganisaties in Illinois. Origineel kunstwerk zal ook te koop zijn; neem contact op met cortney@cortneylederer.com voor meer informatie. www.cnlprojects.org/artinplace Groep
-
2020Fe*Mail*Art A.I.R. Gallery New York, Verenigde Staten De postkunstbeweging van de jaren zeventig, die het vervreemde en steeds meer geautomatiseerde systeem van de postdienst coöpteerde, beschouwde correspondentie als een kans voor onverwachte ontmoeting en intieme overdracht. Deze generatie kunstenaars heeft het bureaucratische instrument van de rubberen stempel omgebouwd tot een artistieke strategie en de democratische implicaties van in serie gepubliceerde kunstwerken benadrukt, en heeft populaire institutionele en commerciële esthetiek aan radicale doeleinden ontleend. Baanbrekende correspondentiekunstenaars zoals Anna Banana, Cosey Fanni Tutti, Genesis Breyer P-Orridge, Pauline Smith en Irene Dogmatic, vonden vrijheid van censuur in dit netwerk en gebruikten het om niet-normatieve subculturen rond identiteit, politiek te verzamelen en te verzamelen. en punk. Voor zijn jaarlijkse ansichtkaartenshow 2020 - die van 14 februari tot 15 maart 2020 wordt gehouden - A.I.R. Gallery doet een open oproep voor inzendingen die gebruikmaken van dit formaat van persoonlijke en politieke berichten via het gemailde kunstobject. De tentoonstelling wil deze geschiedenis van postkunst vieren en de aandacht vestigen op de relevantie ervan van vandaag, wanneer de middelen voor correspondentie zo dramatisch zijn toegenomen en wanneer de fysieke post bijna uitsluitend een middel is geworden om de goederencultuur te laten circuleren door middel van reclame en bezorging. www.airgallery.org/fe-mail-art-2020-postcardshow Groep
-
2019Artiesten voor de toekomst Global 3000 Berlijn, Duitsland "Artists for Future": klimaatbescherming, ecologische voetafdruk en een te traag omkerende ommekeer - wat dragen kunstenaars bij aan de wereld van de toekomst? Kunstenaars Petra Abroso, Tom Albrecht, Anna Borrie, Georg Cevales, Olga Drachuk-Meyer, Lioba von den Driesch, Keeley Haftner, Alexa Helbig, Astrid Indricane, Marte Kiessling, Clementine Klein, Maria Korporal, Nadine Lemke, Uwe Molkenthin, Yamka Muna, Rolf Pilarsky, Rosa Schmidt, Sissy Schneider, Maria Vedder Objecten, actieve objecten, foto's, fotocollage, video's, audiowerk, inloopassemblage, interactieve installatie, dansvoorstelling, hybride wandelact, muziekvoorstelling van en met 19 artiesten. Een biechtstoel voor ecologische zonden is klaar voor gebruik. www.artconnect.com/events/group-global-3000-artists-for-future-1-11-13-12-2019 Groep
-
2019Currents 826 Currents 826 Santa Fe, Verenigde Staten Ga met ons mee voor de onthulling van verschillende nieuwe werken - waaronder virtual reality, robotica, 3D-printen, augmented reality-prints en meer - op CURRENTS 'jaarrond tentoonstelling en ervaringsruimte. Kunstenaars zijn onder meer Morgan Green, Keeley Haftner, Richard Lowenberg, Jenny Filipetti, Jakob Kudsk Steensen, Ziv Schneider, Billie Mitchell en Laurie McDonald. www.facebook.com/events/currents-new-media/currents-826-opening/2165317213720491/ Groep
-
2018Edging Vooruit International Print Center New York New York City, Verenigde Staten Dit was de zevenenvijftigste presentatie van het New Print Center New York (IPCNY) van zijn Nieuw Prints-programma, een halfjaarlijks, juried open oproep voor afdrukken en op afdrukken gebaseerd werk gemaakt in het voorgaande twaalf maanden. Met de titel Edging Forward, werd de tentoonstelling geselecteerd uit een record van 1.313 kandidaten, die werk uit alle 50 staten heeft ingediend, maar ook uit Europa, Azië, Zuid-Amerika en Afrika. landen vertegenwoordigd in de tentoonstelling onder meer India, Nederland, Zuid-Afrika en Oekraïne. Een panel van juryleden samengesteld uit printexperts en belanghebbenden in de hedendaagse kunst pored over de inzendingen en hun keuzes weerspiegelen de zeer experimentele aard van de hedendaagse prentkunst, die breed is qua inhoud en technieken. Meesterlijke lithografieën, etsen en reliëf prenten worden ingezet in diep gevoelde persoonlijke verhalen, maar vooral de kunstenaars die te zien zijn in Edging Vooruit zijn hardnekkige ontdekkingsreizigers, die de grenzen van hun vak één voor één onderzoeken. Het New Prints-programma is uniek in zijn rol als democratisch forum, waarin het werk van de opkomst wordt getoond artiesten naast meer gevestigde namen in het veld. www.ipcny.org/past-exhibitions?category=New+Prints Groep
-
2017limitless future, limited reflection Paris London Hong Kong Chicago, IL, Verenigde Staten Deze solotentoonstelling op PLHK, de eerste in de Verenigde Staten van de kunstenaar, maakte deel uit van een reeks installaties die werd gemaakt naar aanleiding van de tweeregelige poëzie van de kunstenaar genaamd 'Compound Machines'. De resulterende werken combineren rhombillepatronen en opsommende visuele elementen in een poging om een affectieve, site-specifieke context te creëren. Deze contexten dienen als raamwerk om sculpturen te beschouwen die door de kunstenaar zijn geproduceerd door de transformatie van afvalmaterialen. www.keeleyhaftner.com/limitless-future-limited-reflection/ Solo
-
2017In jouw hoofd Chicago Artists Coalition Chicago, IL, Verenigde Staten Chicago Artists Coalition is verheugd om in je hoofd een HATCH Projects-tentoonstelling te presenteren met Keeley Haftner, Daniel Hojnacki en Chris Zain. In je hoofd wordt gecureerd door Meg T. Noe. Een nummer kan snel herinneringen ophalen aan herinneringen die ooit zijn vergeten. De strijd om te onthouden is een proces van de geest dat beelden en woorden teruggeeft die ons terugvoeren naar een bepaald verhaal. Wezens en objecten die sentiment bevatten, verbinden ons met een verhaal dat eens helder was maar na verloop van tijd wazig is geworden. Vol verwarring, melancholie, verlangen en vervorming zitten onze herinneringen gevangen in de geschiedenis van onze lichamen van aanrakingen en komen ze weer boven water als verweerde puzzelstukjes samen fijngestampt. In jouw hoofd is een tentoonstelling die het idee van het geheugen beschouwt als informatie getransformeerd door materiaal en tijd. Ontwikkeld uit conceptuele praktijken, variëren de specifieke herinneringen van de kunstenaars aan het geheugen van de studie van cognitie tot het lichaam en de huishoudelijke ruimte, als een vat voor onze individuele levens en ervaringen, en de labachtige transmutatie van de sculpturen van afgedankte beeldhouwers. Elke kunstenaar benadert zijn materiaal door een proces van experimenteren, het genereren van objecten, afbeeldingen en installaties die sporen van een vorig leven of een moment voorbij naderen. www.ww.chicagoartistscoalition.org/programs/hatch-projects/your-head-0 Groep
-
2017Tekening Randy Alexander Chicago, IL, Verenigde Staten Groepsshow samengesteld door Randy Alexander, waaronder Diane Christiansen, Keeley Haftner, Erin Hayden, Shane Huffman, Jaclyn Jacunski, Clare Koury, Gary LaPointe, Brian T. Leahy, Angela Lopez, Gabriel Moreno, Ellen Nagel, Jeff Prokash, Kayla Risko, Elaine Rubenoff, Shoshanna Utchenik, Susan Wexler. randyalexandergallery.com/previous-exhibitions/ Groep
-
2017Aan de verre kant van de Marchlands Schering Stiftung Berlijn, Duitsland De tentoonstelling On the Far Side of the Marchlands onderzoekt het potentieel van radicaal nieuwe topografieën door grensregio's (marchlands) gecreëerd door de kunstenaars, samengesteld uit onlosmakelijk verbonden gebieden van ervaring, cultuur en materialiteit. Het 3D Additivist Cookbook, bedacht en uitgegeven door Morehshin Allahyari en Daniel Rourke, is het vertrekpunt voor de tentoonstelling, waarbij radicale projecten van meer dan honderd kunstenaars, activisten en theoretici samenkomen. De tentoonstelling in de Schering Stiftung omvat werken van Morehshin Allahyari, Cathrine Disney, Keeley Haftner, Brittany Ransom en Daniel Rourke die 3D-printen onderzoeken voor zijn revolutionaire potentieel. scheringstiftung.de/en/projektraum/on-the-far-side-of-the-marchlands/ Groep
-
2017We moeten praten ... Petzel Gallery New York City, Verenigde Staten "We moeten praten ...: Kunstenaars en het publiek reageren op de huidige omstandigheden in Amerika" is te zien in Petzel in New York tot en met zaterdag 11 februari. Volgens de persmededeling zal de groepstentoonstelling "proberen de talloze problemen aan te pakken gepresenteerd door de verkiezingsresultaten van 8 november. " Deelnemende artiesten zijn Yael Bartana, Judith Bernstein, Andrea Bowers, Troy Brauntuch, AA Bronson, Cecily Brown, Paul Chan, Mark Dion, Sam Durant, Charles Gaines, Rainer Ganahl, Hans Haacke, Rachel Harrison, Dana Hoey, Jenny Holzer, Jonathan Horowitz , Josh Kline, Barbara Kruger, Sean Landers, Louise Lawler, Glenn Ligon, Robert Longo, Allan McCollum, Adam McEwen, Sarah Morris, Joyce Pensato, Stephen Prina, Raha Raissnia, Peter Saul, Dana Schutz, Amy Sillman, Gary Simmons, Dirk Skreber, Slavs and Tatars, Henry Taylor, Andrew Tider / Jeff Greenspan, Rirkrit Tiravanija en Meg Webster. De galerij wijdde één ruimte aan het onderzoeken van filmknipsels, korte broeken, vignetten die op de een of andere manier de problemen van vandaag aanpakken, die aan een lus werden toegevoegd en in de galerij werden vertoond. Als Super Vague (Keeley Haftner en Dr. David Saunders) was ons werk "Plunge" een onderdeel van deze roterende lus. www.petzel.com/exhibitions/we-need-to-talk?view=slider Groep
-
2016Occupation(s) Studio XX Montréal, QC, Canada Christina Battle, Keeley Haftner, grlrm collective (Natalie Blaustone-Dye, Melissa Geppert, Kate Holub, Olivia No, Eden Redmond) Studio XX nodigt u uit voor de presentatie van een groep kunstenaars, die de grenzen tussen het openbare en het private opnieuw definieert door werkelijke ruimtes in te nemen die variëren van slaapkamer tot straat. studioxx.org/activities/occupations/ Groep
-
2016Het virtuele object form & concept Santa Fe, NM, Verenigde Staten In samenwerking met het Currents New Media Festival, opent Virtual Object op vrijdag 10 juni van 17.00 tot 19.00 uur in de galerij boven en bovenaan. Virtual Object toont objecten die zijn gemaakt of beïnvloed door de opwindende nieuwe processen die voortkomen uit het domein van 3D-printen. vorm & concept werd opgericht om "relaties tussen kunst, ambacht en ontwerp te verkennen. Met de hand gemaakte en door de computer gemaakte processen hoeven niet op gespannen voet te staan met elkaar ", zei vorm en concept directeur Frank Rose. "Naarmate technologie zich steeds verder uitbreidt naar ons leven, denk ik dat het belangrijk is om deze tools bewust te gebruiken en te onderzoeken welke soorten artistieke communicatie mogelijk zijn. Het is net zo belangrijk om handgemaakte ambachtspraktijken als evenwicht te herkennen en te ondersteunen. Beiden komen ze tenslotte uit de mensheid! "Virtual Object werd samengesteld door Frank Ragano en Mariannah Amster van Currents New Media festival en Frank Rose op vorm & concept. Kunstenaars die deel uitmaken van Virtual Object zijn: Nick Bontrager (TX), Jenny Filipetti (CO), McArthur Freeman (FL), Keeley Haftner (IL), Joshua Harker (MI), Arthur Hash (RI), Robert Krawczyk (IL), Leisa Rich (GA), Kristin Stransky (CO), Friedrich Foerster en Sabine Weissinger (Duitsland) en Rosalie Yu (NY). www.formandconcept.center/event/opening-of-virtual-object/ Groep
-
2016Onder nieuw bestuur SAW Gallery, New Gallery, Odd Gallery, Third Space, Union Gallery, Judith & Norman Alix Art Gallery, Access Gallery Canada (rondreizen), Canada Videoverhuur van Under New Management (samengesteld door Suzanne Carte en Su-Ying Lee) De Video Rental Store was een iteratie van Under New Management. Under New Management is een co-curator collectief van Suzanne Carte en Su-Ying Lee en de titel van een tentoonstelling die plaatsvond in een winkelpui in 2010. Onder nieuw management: Video Rental Store is een tentoonstelling in de vorm van een videotheek. In plaats van populaire entertainment aan te bieden, leent de winkel artiestenvideo's uit. Het project maakt gebruik van de bekendheid van de winkelomgeving om verbinding te maken met een breed publiek, terwijl de intermediaire rol van de galerij opnieuw wordt geplaatst. De Video Rental Store positioneert de galerij als een kanaal waardoor kijkers direct toegang hebben tot kunst in plaats van de ruimte van betrokkenheid te beperken tot het gebied binnen de galerijwanden. We zijn momenteel op de vooravond van de dematerialisatie van de videoverhuur. Grote bedrijfsketens en familiebedrijven hebben hetzelfde lot gedeeld. Het meest ongelukkige verlies is dat van de lokale onafhankelijke operatie met zeldzame titels, cultfavorieten, documentaires, secties gewijd aan regisseurs, experimentele films en buitenlandse titels. Onder nieuw beheer: Video Rental Store biedt kijkers gemakkelijke toegang tot content die niet strikt wordt geproduceerd door Hollywood-blockbusteraspiraties. De rollen van kunstenaar, curator en publiek kunnen ook worden begrepen als verwant aan die van producent en consument - termen die doorgaans worden toegepast op economie in plaats van op hedendaagse kunst en zijn publiek. Onder Nieuw Beheer wordt dit op een expliciete manier toegepast om te erkennen dat terwijl culturele productie een productiewijze is met een eigen taal en specifieke kenmerken, zich niet buiten of buiten dergelijke systemen bevindt. www.su-yinglee.com/video-rental-store/ Groep
-
2014Potsherds (IJsland) Haunt Galerij Verschillende lokaties, IJsland Haunt presenteert graag Potsherds, een speciaal project van Keeley Haftner. Verspreide porseleinfragmenten zijn vluchtige markeringen die het door de kunstenaar gekozen pad aangeven tijdens een uitgestrekte wandeling door IJsland in april 2014. Het spoor van getrommelde toiletscherven is slechts vaag herkenbaar voor het getrainde oog en biedt een lichamelijke doorgang naar ongrijpbare landschappen, die uitnodigen tot ver weg plaatsen als een schip voor universele ervaring. Terwijl Potsherds voor onbepaalde tijd blijft, legt Haunt de nadruk op het project van 3 tot 10 juli 2014, dat optreedt als primaire doelgroep, informatie verstrekt en assisteert bij reizen van Reykjavik naar geselecteerde sites. Neem voor meer informatie contact op met info@hauntgallery.ca Keeley Haftner is een op Saskatoon gebaseerde kunstenaar wiens praktijk zich ontwikkelt in de context van het onderzoeken van op waarde gebaseerde hiërarchieën. Ze behaalde haar bachelor in de schone kunsten in 2011 aan de Mount Allison University. locaties: Seljavallalaug (natuurlijke hete lente) Meðallandsvegur [Highway 204] / Þjóðvegur [Highway 1] (Moss-Covered Lava Fields) Svínafellsjökull (gletsjervallei) Jökulsárlón (blauwe gletsjers) Breiðdalsa (watervallen en rivier) Dettifoss (grootste watervallen) Namafjall Hverir (geothermische modderpotten) Hverfjall (vulkaan) Látrabjarg (Bird Cliffs, West Fjords) Hvalsker (strand, westelijke fjorden) Strokkur (op Geysir) Bláa Lónið (Blue Lagoon) Sólfar, Reykjavík (Sun Voyager) www.hauntgallery.ca/potsherds/ Solo
projecten
-
2020
Zonlicht in de Winter New York, Verenigde Staten donnacollective.com/ Een serie korte films samengesteld door Donna Collective en vrienden. Ga met ons mee voor een speciale vertoning van onze favoriete korte en experimentele films, tekenfilms en video's. Zonnige snacks, warme dranken, goed gezelschap en verrassend veel geel gegarandeerd. Een lichtpuntje midden in de koude maanden.
-
2018
Energiebesparing, complexiteit en medeplichtigheid bij ecologische productie Queens Museum, New York, NYC, USA New York City, Verenigde Staten openengagement.info/session/energy-well-spent-complexity-and-complicity-in-ecologic-production/ Garbage is een staat, geen object en staten veranderen. Maar faseovergangen vereisen energieverbruik. In de studio maakt Haftner gebruik van tal van transformationele processen: het 'recyclen' van afval via onder andere 3D-printing, glassmithing, metallurgie en lapidaire methoden. Door haar werk zal ze de complexiteit en medeplichtigheid bespreken van het gebruik van energie om de materiële ballingen van onze falende menselijke systemen te redden, en het 'hoopvolle nihilisme' dat voor de taak is vereist.
-
2018
Crochet with Plastic Bags Remai Modern, Saskatoon, SK, Canada Saskatoon, SK, Canada remaimodern.org/program/exhibitions/exhibition/what-can-i-learn-from-you-what-can-you-learn-from-me-critical-workshop-thomas-hirschhorn Als onderdeel van de inaugurele tentoonstelling Field Guide heeft Thomas Hirschhorn een meeslepende Critical Workshop geproduceerd in Remai Modern. Wat kan ik van je leren. Wat kun je van mij leren? is het eerste "Aanwezigheids- en Productie" -project van de kunstenaar in Canada. Hirschhorn heeft de Connect Gallery volledig getransformeerd in een werkplaats waar hij mensen uitnodigt om hun kennis, vaardigheden en geschiedenis met elkaar te delen. Voor mijn eigen workshop leerde ik Thomas en de deelnemers aan de workshop hoe ze een naadloos garen konden maken met heel weinig afval uit plastic zakken en er objecten mee haken, zoals mijn rugzak met beeldhouwwerken, Filmpack genaamd.
-
2017
"Afvalpatronen: Prullenbak, verouderde, betegeleren en andere gerelateerde complexiteiten transformeren" Struts Gallery & Faucet Media Arts Centre and Owens Art Gallery, Sackville, NB, Canada Sackville, NB, Canada www.handmadeassembly.com/2017/ In haar artiestentoespraak bespreekt Haftner haar obsessie met "rhombille", of "tumbling block" -patroon, en hoe het zich verhoudt tot haar parallelle obsessie met het transformeren van afval in kunstvoorwerpen. Haftner heeft een doorlopend blog waarin ze documenten van het patroon vindt (www.rhombillion.tumblr.com), en houdt zich bezig met processen variërend van het afdrukken van wegwerpbekers in 3D tot het blazen van glas van scherven op straat in haar pogingen om afvalmateriaal volledig te transformeren.
-
2016
"Gesloten Lus 3d Printen" Milieux Institute for Arts, Culture, and Technology Montréal, QC, Canada milieux.concordia.ca/feature/milieux-presents-closed-loop-3d-printing-workshop-with-keeley-haftner-on-sept-28/ Closed Loop 3D Printing is een inleidende workshop over het opwindende nieuwe gebied van gerecycled 3D-printen. De workshop begint met een korte visuele presentatie die soorten 3D-printen introduceert, materialen die deelnemers kunnen recyclen en de apparatuur die in de werkplaats wordt gebruikt. Wegwerpbekers worden verzameld, gewassen, gedroogd en versnipperd om granaatscherven te maken die vergelijkbaar zijn met plastic pellets. Met behulp van dit versnipperde materiaal extruderen de deelnemers hun eigen filament en experimenteren met wat standaard 3D-printing. Het proces zal een gesloten lus vormen, waarin de deelnemers de materiële transformatie van wegwerpbaar afval naar een afdruk van hun eigen maakproces kunnen zien. Mislukte afdrukken, vlotten en ander 3D-afdrukafval kunnen ook opnieuw verwerkt worden tot bruikbare gloeidraden.
-
2015
"Gesloten Lus 3d Printen" AASHE 2015 Conference and Expo: Transforming Sustainability Education, Minneapolis, MN, USA Minneapolis, MN, Verenigde Staten www.aashe.org/conference/ Presentatie met betrekking tot de logistiek van het draaien van mislukte afdrukken en afvalplastic in nieuwe gloeidraad voor 3D-printen als een hypothetische eindeloze "gesloten lus". De Associatie voor de Bevordering van Duurzaamheid in het Hoger Onderwijs (AASHE) is een jaarlijkse conferentie is de grootste fase in Noord-Amerika om effectieve modellen, beleid, onderzoek, samenwerkingen en transformatieve acties uit te wisselen die duurzaamheid in het hoger onderwijs en de omliggende gemeenschappen bevorderen.
Internationale uitwisselingen / Artist-in-residencies
-
2021EKWC - European Ceramic Workcenter, Oisterwijk, NL Oisterwijk, Nederland European Ceramic Workcentre Project Residency sundaymorning.ekwc.nl/participant/keeley-haftner/?lang=en
-
2019Medalta AIR Medicine Hat, Canada The Artists in Residence program is at the heart of creativity at Medalta. Artists from all over the world come to Medalta for lengths of time from one day to one year to make in a community that validates risk and nurtures creativity. This creativity is transferred to the community through both our Exhibition and Education programs. The resident artists also teach in our Education program which includes curricular and co-curricular programming, as well as summer camps. The resident artists occupy a vital role in delivering programming in our lifelong learning program. As an organization, The Friends of Medalta Society has been a leader in developing creative pathways in museology, social enterprise, and community engagement. medalta.org/creativity/miair/
-
2017Open Studio residency at Struts Gallery & Faucet Media Arts Centre, Sackville, NB, Canada Sackville, NB, Canada Struts & Faucet organiseert elk jaar een reeks van vijf weken durende artist-residencies in de galerij. Artiesten in residentie kunnen hun praktijk voortzetten of een project of site-specifiek werk ontwikkelen en worden aangemoedigd om creatief in contact te treden met de gemeenschap via screenings, gesprekken, workshops, projecten of evenementen. Struts & Faucet biedt een kunstenaarsprijs en per dag, dekt de reiskosten en alle materialen die verband houden met workshops of andere openbare evenementen, en biedt accommodatie voor de kunstenaar in het appartement Struts & Faucet. Residenties worden geselecteerd door een commissie van Struts & Faucet-leden na een open oproep tot het indienen van voorstellen. www.strutsgallery.ca/keeley-haftner/
-
2016HATCH Projects residency at the Chicago Artist's Coaltion, Chicago, IL, USA Chicago, IL, Verenigde Staten HATCH Projects is een jaarlange, juried incubator voor hedendaagse kunstenaars en curatoren in Chicago die ernaar streeft een ecologie van curatoriale en artistieke praktijk te ondersteunen. HATCH bevordert gedeelde experimenten, uitwisseling en creativiteit om baanbrekende tentoonstellingen en programma's te produceren. www.ww.chicagoartistscoalition.org/programs/hatch-projects/2016-2017/keeley-haftner
-
2015Ox-Bow School of Art and Artists' Residency, Michigan, USA Saugatuck, MI, Verenigde Staten Schilderen ontmoet sculptuur en het imaginaire ontmoet de realiteit in deze multi-level klasse die het visionaire landschap verkent. Studenten zoeken het externe landschap op voor bronmateriaal om griezelige nevenschikkingen en onnatuurlijke wijzigingen van gevonden objecten samen te stellen, te en te fabriceren met behulp van snelle sculpturale technieken die maximale permutaties en experimenten mogelijk maken. Lezingen en films variëren van de gedachten van John Muir over de natuur tot Mary Shelley's beschrijvingen van gotische landschappen in Frankenstein. Studenten ontwikkelen projecten die het psychologische met het zichtbare samenvoegen door hun sculpturale creaties terug te brengen in de natuurlijke omgeving en ze te gebruiken als inspiratie voor visionaire tekeningen, schilderijen, installaties en / of een andere reeks sculpturale objecten. www.ox-bow.org/2015-summer-course-descriptions/2015/6/1/altered-states
-
2014SÍM residency at SÍM, Iceland Reykjavík, IJsland De SÍM Residency in Reykjavík, is een internationaal residentieprogramma voor kunstenaars met twee locaties in IJsland. Het hoofddoel van de SIM Residency is om te functioneren als een directe link tussen beeldend kunstenaars, zowel nationaal als internationaal, door ze samen te brengen uit verschillende delen van de wereld om nauw met elkaar samen te werken. De SIM Residency probeert een omgeving van reflectie, studie en spel te bevorderen door kunstenaars een werkomgeving te bieden die het artistieke proces ondersteunt. sim.is/about/
-
2011Residency at Vermont Studio Center, Johnson, VT, USA Johnston, VT, Verenigde Staten Elke maand verwelkomt VSC meer dan 50 artiesten en schrijvers uit de Verenigde Staten over de hele wereld naar onze historische campus in het noorden van Vermont. vermontstudiocenter.org/residencies/
-
1022The Franklin Outdoor Chicago, IL, Verenigde Staten Our Artists in Residency program provides time, space and exposure to national and international artists that would like to work closer to our community. This program is currently by invitation only. thefranklinoutdoor.tumblr.com/AIR
opdrachten
-
2020Tesselescence (van Dreven '81) Private client Den Haag, Nederland Drie ongewenste foto's geweven tot één beeld www.keeleyhaftner.com/paintings-from-other-painters-paintings Uitgevoerd
-
2017Galleryfill Canada Council for the Arts and Third Space Gallery Saint John, NB, Canada "Galleryfill" is een permanente openbare installatie in opdracht van Third Space Gallery voor Tin Can Beach in Saint John, New Brunswick. Om de installatie te produceren, werden ongewenste kunstwerken verzameld bij kunstenaars in de stad Saint John, en Chicago, Illinois. Deze werken werden gebruikt om een ondergrondse galerij te maken die werd geïnstalleerd volgens de standaarden voor het storten van stenen, zand, klei, percolatiewanden en vilt. thirdspacegallery.ca/?portfolio=06-23-17-reasonable-grounds-i-galleryfill-by-keeley-haftner Uitgevoerd
-
2016Potsherds (AIC) Art Institute of Chicago Chicago, IL Een site-specifieke installatie van "Potsherds" voor het Art Institute of Chicago's 150th Gala. www.artic.edu/ Uitgevoerd
-
2013Found Compressions One and Two Placemaker Program Saskatoon, SK, Canada "Found Compressions One and Two" was een site-specifiek beeldhouwwerk bestaande uit twee met cellofaan omwikkelde balen van samengeperst gemengd en filmplastic. De balen werden gevonden voorwerpen geproduceerd door medewerker Loraas Recycle, waarvan de inhoud afkomstig was uit Saskatchewan en verwerkt in Saskatoon - een relatief nieuwe openbare dienst in 2013. Het werk ging vergezeld van een blog die diende als een online openbaar forum voor en over de project, dat een biografisch momentopname opleverde van de werknemers van Loraas die de recycling van Saskatoon sorteren. Het werd controversieel toen het, na een lange Canadese winter, tevoorschijn kwam uit de door sneeuw verweerde sneeuw, net als andere "vuilnis" in de lente. Het werk ontving de lokale, nationale en internationale pers vanwege zijn politiek beladen inhoud en algemeen gebrek aan visuele aantrekkingskracht, en blijft dialogen veroorzaken over openbare kunst, afval en esthetiek. www.saskatoon.ca/sites/default/files/documents/community-services/planning-development/urban-design/found_compressions_one_two_placemaker_final_report.pdf Uitgevoerd
-
2012Gordon and Sheila Kenderdine Gordon Kenderdine Turtle Lake, SK, Canada Portretschildering van Gordon en Sheila Kenderdine in opdracht van Gordon Kenderdine. Gordon was de kleinzoon van Augustus Kenderdine, oprichter van de beroemde Kenderdine Campus in het noorden van Saskatchewan, ook bekend als Emma Lake School. De school werd bijgewoond door beroemde modernisten, waaronder Frank Stella, John Cage, Agnes Martin en Clement Greenberg. Vanwege de nalatenschap van zijn grootvader had Gordon een grote passie voor de kunsten en bezat hij een originele Group of Seven-schilderij dat in zijn woonkamer hing. Gordon, een groot beschermheer van mijn werk, was als een aangenomen grootvader voor mij. Hij stierf een jaar nadat het portret was geschilderd. Uitgevoerd
-
2012Find my Woodcut Nuit Blanche Toronto, ON, Canada Find My Woodcut is een houtsnede van 600 prints op stickerpapier, die vervolgens in de 12-uurs overspanning van Nuit Blanche, Toronto werden uitgedeeld aan het aanwezige publiek in Graven Feather Gallery. Deelnemers werden aangemoedigd om de afdrukken te nemen en ze op te zetten waar ze dat nodig achtten, waarbij ze de context en de betekenis van hun eigen 'zwevende galerijen' onderzochten. Beelden van deze situaties werden vervolgens op een Tumblr geplaatst om een online tentoonstelling voor het werk te maken. www.toronto.ca/explore-enjoy/festivals-events/nuit-blanche-toronto/ Uitgevoerd
Aankopen/werken in collecties
-
2021"Carbon Copy (Frances Whitehead) 13" / "[…] 18" uit de serie "Sculptures From Other Sculptors’ Sculptures " EKWC Tijdelijke Collectie Oisterwijk, Nederland Grootschalige tekening en keramiek sculptuur
-
2021Tesselescence (geweven foto's) 01 Anoniem (privéveiling) Sackville, NB, Canada Drie ongewenste foto's geweven tot één beeld
-
2021Material Bias in Glass (Broken Bottles, Humboldt Park) The Franklin Collection Chicago, Verenigde Staten Material Biases is een reeks gecondenseerde installaties die gebaseerd zijn op het idee dat het woord 'materiaal' zelf een vooroordeel is dat impliceert dat materie 'voor menselijk gebruik' is. Het zijn speelse materiaalvondsten die gebruikt worden om te experimenteren voor nieuwe werken in andere series' zonder afval te produceren, of gewoon om te spelen. De materialenlijst volgt uitgebreid de chemische samenstelling van elke sculptuur, die bijna uitsluitend is gemaakt van afvalmaterialen.
-
2020Tesselescence (geweven foto's) 04 Anoniem (privéveiling) Chicago, Verenigde Staten Drie ongewenste foto's geweven tot één beeld
-
2019"Bakstenen voor muren of ramen" uit de serie "Sculptures From Other Sculptors’ Sculptures " Hedendaagse collectie, Medalta International Artists in Residence, Medalta in het historische Clay District Medicine Hat, AB, Canada Keramische sculptuur gemaakt van keramische kunstwerken van andere kunstenaars
-
2018Black Block Anoniem (privéveiling) Sackville, NB, Canada Twee olieverfschilderijen (2002/2004) van de kunstenaar (gesneden / gelamineerd), metselwerkpaneel geleverd door Owens Art Gallery, Struts Gallery & Faucet Media Arts Centre, lasergravure, olie, lak. Geproduceerd voor "Sweetest Little Thing" met Struts en de Owens Art Gallery.
-
2016With One Hand My Other Hand (01) Anoniem (privéveiling) Rossland, BC, Canada Met De ene Hand betuigt My Other Hand een eerbetoon aan de documentaire en kunstenaar Agnès Varda's "The Gleaners and I", een documentaire over mensen die na het oogsten groente en fruit uit de velden van Frankrijk hebben achtergehouden als een voortzetting van een historische lokale praktijk. In de film laat Varda beelden zien van haar verouderende handen, waarin ze hun griezelige onherkenbaarheid bespreken en hoe zij haar naderende dood voorstellen. Het gebruik van de observatie van mijn eigen hand via het schilderen op deze afvalvlakken wordt een middel om een verlangen uit te oefenen om te schilderen, om ongewenste schilderijen terug te winnen en om mogelijk mijn eigen uiteindelijke verval in de loop van de tijd te observeren.
-
2015Looseleaf (Commitment) Anoniem (privéveiling) Saskatoon, SK, Canada Looseleaf is een serie handgeschept papierwerk gemaakt door ongewenste blauwe jeans en t-shirts te macereren en het T-shirt op het basisdoek van denim te 'leggen' met behulp van een stickerbox en met de hand gesneden sjabloon. De resulterende vellen hebben rag-randen en blauwe ruggen. Het woord 'Commitment' dat op dit blad met de hand geschilderd is om op grafiet te lijken, verwijst naar het essay van Theodor Adorno met dezelfde titel. Het gaat vergezeld van een niet-functionerende wisser gemaakt van gegoten plastic.
-
2015Looseleaf Anoniem (privéveiling) Chicago, IL, Verenigde Staten Looseleaf is een serie handgeschept papierwerk gemaakt door ongewenste blauwe jeans en t-shirts te macereren en het T-shirt op het basisdoek van denim te 'leggen' met behulp van een stickerbox en met de hand gesneden sjabloon. De resulterende vellen hebben rag-randen en blauwe ruggen.
-
2015Looseleaf (Qualities) Anoniem (privéveiling) Athens, Griekenland Looseleaf is een serie handgeschept papierwerk gemaakt door ongewenste blauwe jeans en t-shirts te macereren en het T-shirt op het basisdoek van denim te 'leggen' met behulp van een stickerbox en met de hand gesneden sjabloon. De resulterende vellen hebben rag-randen en blauwe ruggen. Het woord 'Kwaliteiten' dat op dit blad met de hand is geverfd om op grafiet te lijken, verwijst naar Robert Musils 'The Man Without Qualities', een onvoltooide modernistische roman met personages uit de laatste dagen van de Oostenrijks-Hongaarse monarchie. Musil werkte meer dan twintig jaar aan het boek.
-
2014Tesselescence (Waterfall) Anoniem (privéveiling) Houston, TX, Verenigde Staten Tesselescence (Glicées) is an ongoing series prints and paintings made by applying a responsive custom bitmap of a cube tessellation to prints of paintings, called 'glicées,' which are produced to take the place of fine art in the home. This décor has in some way obsolesced – perhaps it is boring, dated, unwanted, damaged, or designed for quick consumption. In contrast, the cube tessellation (also known as ‘tumbling blocks’ or ‘rhombille’) is 'timeless.' Found in diverse sources ranging from ancient medieval tile and Minimalist sculpture to quilting patterns and contemporary advertising, this pattern betrays a deeply human understanding of volume and efficiency. Tesselescence (Waterfall) was one of the first experimental works in this series.
publicaties
-
2019"Open Studio (05-2017 – 12/2018)", essay: "Tesselescence and the Rhombillion Effect" Boek Struts Gallery & Faucet Media Arts Centre and Owens Art Gallery, Sackville, NB, Canada Fauteaux, Amanda et al. Sackville, Canada www.strutsgallery.ca/home/residencies/ Struts & Faucet organiseert elk jaar een reeks kunstenaarsverblijven van vijf weken in de galerij. Kunstenaars in residentie kunnen hun praktijk voortzetten of een project of site-specifiek werk ontwikkelen en worden aangemoedigd om creatief met de gemeenschap in contact te komen door middel van vertoningen, lezingen, workshops, projecten of evenementen. De ingezeten kunstenaars nemen vervolgens deel aan de productie van een publicatie uit het jaar dat ze hebben deelgenomen, met hun eigen geschriften of met geschriften in opdracht over hun werk.
-
2017Property Boek Roman Susan Rogers Park/West Ridge Historical Society and Roman Susan Art Foundation Chicago, IL, Verenigde Staten romansusan.org/property Online en gedrukte tentoonstellingscatalogus
-
2017Digital Dark Catalogus Public Access Keeley Haftner, Veronica Sines Chicago, IL, Verenigde Staten webrecorder.io/dvdjhll/public-access/list/public-access-archive/b5/20181023174638/https://www.publicaccess.biz/digitaldark/ Catalogus over Digital Dark, met werken van Heather Dewey-Hagborg, Cybertwee (Gabriella Hileman, Violet Forest en May Waver),! Mediengruppe Bitnik (Carmen Weisskopf en Domagoj Smoljo) en Damon Zucconi. Hun projecten betrekken de duistere grenzen tussen het fysiek-metafysische en het emotioneel-cybernetische, van ondiepe expressies van onze genetische code tot de diepten van het donkere web. Essay van Veronica Sines. Curated door Keeley Haftner.
-
2017What Is? Catalogus Public Access Keeley Haftner, Michael Golec, Hannah Pivo Chicago, IL, Verenigde Staten webrecorder.io/dvdjhll/public-access/list/public-access-archive/b9/20181023174344/https://www.publicaccess.biz/what-is/ Catalogus over wat is? een tentoonstelling met werken met materialen die liegen. Kunstenaars zijn Felipe Steinberg, Karen Reimer, Tammi Campbell en Ai Weiwei *. Van de medaille sterft van een speculatieve ISIS-valuta, tot een romanroman waarin woorden alfabetisch zijn herschikt, beweren de werken van deze kunstenaars zich materieel op manieren die misleidend, bevestigend, gevaarlijk of vreemd zijn. Elk vertoont een 'onwaarheid tot materialen', die misschien onthullend is. Essays van Michael Golec, Hannah Pivo en Keeley Haftner. Curated door Keeley Haftner.
-
2016The 3D Additivist Cookbook Boek The Institute of Network Cultures (Amsterdam) Ed. by Morehshin Allahyari & Daniel Rourke Amsterdam, Nederland additivism.org/cookbook Boek (gepubliceerd in print / online)
Recensies
-
2017Art, Waste, and the Hyperobject: Keeley Haftner’s Landfill of Unwanted Art Magazine Geordie Miller Halifax, NS, Canada visualartsnews.ca/ Magazine-artikel over Galleryfill-installatie in Saint John, New Brunswick.
-
2017Artist of the Week: Keeley Haftner Website LVL 3 Gallery Chicago, IL, Verenigde Staten lvl3official.com/artist-of-the-week-keeley-haftner/#.WdfZoopryqB Interview (online gepubliceerd)
-
2017Documented Dialogues No. 2: Keeley Haftner & Mark Booth Website David Hall Chicago, IL, Verenigde Staten www.chicagoartistsresource.org/articles/introducing-documented-dialogues-artists-interviewing-artists-digitally Interview, audio en geschreven, (online gepubliceerd)
-
201720 shows die we in 2017 willen zien Magazine Canadian Art Magazine Toronto, ON, Canada canadianart.ca/features/20-shows-we-want-to-see-in-2017/ Online artikel, nummer 1 van de 20 tentoonstellingen te zien
-
2017Alumni Story: Keeley Haftner ’11 Website Mount Allison University Sackville, NB, Canada www.mta.ca/Prospective/Community_Stories/2017/Keeley_Haftner/Keeley_Haftner__11/ Interview (online gepubliceerd)
-
2017Akimbo Hit List: Keeley Haftner Website Akimbo Toronto, ON, Canada akimbo.ca/hitlist/?id=422 Interview (online gepubliceerd)
-
2017Tin Can Beach wordt in de kunst om de hoek verspild Krant Emily Haws Saint John, NB, Canada Artikel over Galleryfill-installatie in Saint John, NB.
-
2017Waarom kunst begraven? Dat is een goede vraag Krant Eric Elliot Saint John, NB, Canada Artikel over Galleryfill-installatie in Saint John, NB.
-
2014Afval naar openbare ruimtes brengen: een discussie met Saskatoon Visual Artist Keeley Haftner Blog/Vlog Alex Zahara Saskatoon, SK, Canada alexzahara.wordpress.com/2014/04/29/bringing-waste-to-public-spaces-a-discussion-with-saskatoon-visual-artist-keeley-haftner/ Interview (online gepubliceerd)
-
2012Kunstenaar hoopt discussie te vuren met stapels plastic Krant Jonathan Charlton Saskatoon, SK, Canada Artikel over Found Compressions One and Two-installatie in Saskatoon, SK.
Prijzen en stipendia
-
2021Subsidie voor onderzoek en creatie Canada Council for the Arts Den Haag, Nederland Subsidie voor drie opeenvolgende maanden in full-time beeldhouwproductie voor toekomstige op installatie gebaseerde tentoonstellingen.
-
2021Sunday Morning Grant European Ceramic Work Centre, Den Bosch Oisterwijk, Nederland Genereuze steun verleend aan de residentie van het sundaymorning @ ekwc-project
-
2021Artists Run Chicago Fund Hyde Park Arts Center Chicago, Verenigde Staten We zijn verheugd om het Artists Run Chicago Fund aan te kondigen: een tweefasig hersubsidiëringsinitiatief dat meer dan een half miljoen dollar opbrengt ter ondersteuning van de kunstenaarsgemeenschap in Chicago. De eerste fase zal prijzen van $ 8.000 toekennen aan elke door kunstenaars gerunde ruimte die heeft deelgenomen aan de 2020-tentoonstelling Artists Run Chicago 2.0 (ARC 2.0). Via het Artists Run Chicago Fund maken deze eerste 50 beurzen deel uit van een groter initiatief dat tot doel heeft de door kunstenaars gerunde Chicago-scene te voorzien van flexibele financiering tijdens de uitdagende jaren van de COVID-19-uitbraak. Na deze eerste fase van de subsidie komt er een tweede fase met een open oproep voor door kunstenaars gerunde ruimtes die niet hebben deelgenomen aan ARC 2.0 om financiering aan te vragen. Dit initiatief wordt gefinancierd door een anonieme donor en wordt volledig beheerd door Hyde Park Art Center.
-
2021This Art Fair Mondriaan Stichting, Prins Bernhard Cultuurfonds Zuid Holland, Fonds 1818, OBR Rotterdam, CBK Rotterdam, gemeente Den Haag, ANWB Fonds, Fonds Schiedam/Vlaardingen, Stroom HCBK, Rotterdamse Kunststichting, Stichting Cultuurfonds van de Bank Nederlandse Ge Amsterdam, Nederland Stroom en Prins Bernhard Cultuurfonds hebben genereuze steun verleend aan PS (Performance Site) om op te treden voor This Art Fair (2021). PS nodigde me uit om twee werken uit mijn serie "Carbon Copies (Frances Whitehead)" uit te voeren, waarbij ik uitadem in een keramische sculptuur van een andere beeldhouwer en deze verzegel als een live-uitvoering.
-
2020PRO Deo atelierbezoeksubsidie (sinds 2004) Stroom, Den Haag Den Haag, Nederland Niet-financiële ondersteuning van activiteiten die gericht zijn op reflectie, verdiepende verkenning en ontwikkeling en dialoog, met als doel de artistieke praktijk van de ontvanger te ontwikkelen of het inhoudelijke kunstprogramma van een initiatief te versterken; • Niet-financiële ondersteuning van activiteiten die gericht zijn op het versterken van de positie van de ontvanger in de nationale en internationale kunstwereld en het uitbreiden van de netwerken van individuele kunstenaars en door kunstenaars geleide initiatieven.
-
20202020 Winifred Shantz Award voor digitale keramiektentoonstelling Winifred Shantz Award for Ceramics Oshawa, ON, Canada Op de shortlist voor de Winifred Shantz Award in Ceramics
-
2018Subsidie voor onderzoek en creatie Canada Council for the Arts Den Haag, Nederland Subsidie om acht opeenvolgende maanden door te brengen in de voltijdse productie van kunstwerken voor toekomstige tentoonstellingen
-
2018Independent Arts Grant Saskatchewan Arts Board, Saskatchewan, Canada Regina, SK, Canada Subsidie voor drie opeenvolgende maanden in full-time beeldhouwproductie voor toekomstige op installatie gebaseerde tentoonstellingen.
-
2017Micro Grant Jeu de Paume, Paris, France Parijs, Frankrijk Tentoonstellingssteun voor Transmediale, Berlijn
-
2016Arts, Science & Culture Collaboration Initiative Grant University of Chicago, Chicago, IL, USA Chicago, IL, Verenigde Staten Gedeelde subsidie met PhD-microbioloog Will McFadden voor de productie van op onderzoek gebaseerd samenwerkingswerk.
-
2015SAIC Second Year International Graduate Scholarship School of the Art Institute of Chicago, Chicago, IL, USA Chicago, IL, Verenigde Staten Op verdienste gebaseerde beurs voor een grote som van het tweede jaar collegegeld.
-
2011De eerste kunst van BMO Financial Group! Winnaar van de Invitational Student Art Competition Mount Allison University, Sackville, NB, Canada Toronto, ON, Canada BMO 1st Art! viert de creativiteit van kunstacademiestudenten van meer dan 100 postsecundaire instellingen in heel Canada. Elk jaar nodigt BMO Financial Group de decanen en instructeurs van bachelorniveau-certificaten, diploma's of opleidingen in studiokunst uit om uit hun afstudeerklassen drie studenten te kiezen wier vaardigheid en verbeeldingskracht hen op de eerste plaats van hun leeftijdsgenoten plaatsen.
artistieke nevenactiviteiten
-
2021 - 2025Bad at Sports Schrijver in residentie
-
2017 - 2017Curator: "What Is?" exhibition at Public Access gallery, (Tammi Campbell, Felipe Steinberg, Karen Reimer, Ai Weiwei*)
-
2016 - 2017Galerij met openbare toegang (een van de drie oprichters / curatoren) 2016-2017
-
2016 - 2017Grafisch ontwerper (contract), Bernoulli Finance 2016-2017
-
2016 - 2018Bad At Sports, "DENKT om te denken" editorials / interviews, online gepubliceerd 2016-2018
-
2016 - 2016Curator: tentoonstelling "Digital Dark" in de galerij met openbare toegang. (Heather Dewey-Hagborg,! Meddiengruppe Bitnik, Damon Zucconi, Cybertwee)
-
2015 - 2016Onderzoeksassistent, Textile Resource Centre (Anne Wilson), School of the Art Institute of Chicago
-
2014 - 2016"Papiermaken" (Andrea Peterson) "Olieverfschilderij" (Magalie Guerin); "Politiek van het breien" (Karolina Gnatowski); "Hardcore Repeat" (Christine Tarkowksi) 2014-2016
-
2013 - 2014Street Meet: Saskatoons jaarlijkse straat, publiek en graffitikunstfestival (curator / oprichter)