-
info
-
info
-
info
-
info
-
info
-
info
-
info
-
info
-
info
Waar de vroege werken van Hamelink veel meer over kwetsbaarheid gingen, zijn haar recente werken bold statements. Met een hamer en wiggen vindt ze de essentie van wat er onder de materie ligt door het open te splijten en ons de binnenkant te laten zien. Voor de kunstenaar is het ruwe oppervlak de binnenwereld van de steen, met onzichtbare onrust die alleen door het splijten zichtbaar wordt. Er is iets in die steen dat eruit wenst te komen om zich te manifesteren. Er is een duidelijk spanningsveld om in te werken: de steen kan op een zeer onvoorspelbare manier barsten en een nieuwe reeks gebeurtenissen katalyseren. OBEX nr. 2 is een afgietsel van de negatieve ruimte van twee zijden van een gescheurde steen. Een nieuw element wordt gevormd van beide zijden die de oppervlakken verenigen tot een onafhankelijk staand stuk.
-
info
In het kader van Manifest 2040 ontwierp Kunstenaar Badriah Hamelink voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een bijzondere ontmoetingsplaats als focuspunt op de Zandmotor in Kijkduin. Een paviljoen waar mensen naar toe kunnen lopen vanaf de aangrenzende stranden. Dit paviljoen is door zijn proporties van ver af al te ontwaren, maar valt door zijn vorm en uitstraling toch samen met zijn omgeving. De vorm is zelfs direct ontleend aan de omgeving en weerspiegelt de scherpe randen die de wind in het zand blaast en de lichte glooiing van de duinen. Als materiaal van de maquette heeft Hamelink gekozen voor kalksteen. Een sedimentair gesteente dat ontstaat door de opeenhoping van stoffelijke overblijfselen van in zee levende organismen. Voor het werkelijke paviljoen kan het zand van de zandmotor in een composietmengsel gebruikt worden, zodat de kleur van het Paviljoen met het zand overeenkomt. Naarmate de zee oprukt en het zand aan de voet van het paviljoen wegspoelt, zal het paviljoen om zijn centrale as kantelen. Het zandbeton zal meer en meer tot zand eroderen. Naar verloop van tijd spoelt al het zand van de zandmotor weg. Het overblijfsel van het paviljoen blijft achter als een gestroomlijnde steen op de zeebodem. Zo valt het paviljoen uiteindelijk compleet samen met de Noordzeekust.
-
info
-
info
-
info
-
info
Websites
Webite van kunstenaar Badriah Hamelink
www.badriah-hamelink.comSocial media
Maakt deel uit van Kunstenaarsinitiatief / Collectief / Broedplaats
Maakhaven
Platform
https://maakhaven.nl/nl/studios/badriah-hamelink
Lid van Beroeps- / Kunstenaarsvereniging
Royal Society of Sculptors
Curriculum vitae
Opleidingen
-
2012 - 2013Metaal gieten en bewerken Stage bij een bronsgieter, Nederland
-
2010 - 20113D (Beeldhouwkunst) Erasmusbeurs- Academie van Schone Kunsten, Athene, Griekenland
-
2009 - 20113D (Beeldhouwkunst) BA Koninklijke Academie van Schone Kunsten, Antwerpen, België Diploma behaald
-
2009 - 2011Beeldhouwkunst in steen (avondschool) Koninklijke Academie van Schone Kunsten, Antwerpen, België
-
2008 - 2009Beeldhouwkunst in steen Residency in Studio Cervietti, Pietrasanta, Italie
-
2007 - 2008Beeld en Taal Amsterdam, Gerrit Rietveld Academie
tentoonstellingen
-
2023Abstract Industrialism Est Art Foundation Leiden, Nederland Deze tentoonstelling bestaat voornamelijk uit sculpturaal werk. Abstract Industrialisme reflecteert op de relatie tussen mens en technologie en vervolgens op hoe de technische mens omgaat met de omgeving, met de natuur. Dit project stelt de verdiensten van technologie en de perceptie van vooruitgang in vraag. est-art-foundation.org/13-abstract-industrialism.php Groep
-
2019Future Past Space Expo Space Expo Museum Noordwijk, Nederland Moon Gallery FUTURE PAST opent het aftellen naar de 50e verjaardag van de landing op Apollo 11 Moon. De show markeert het begin van het Jaar van de Maan, internationaal gevierd en op SPACE EXPO - het officiële bezoekerscentrum van het European Space Agency in Noordwijk met exposities over ruimte, zwaartekracht en satellieten. Future Moon-missies vereisen publieke betrokkenheid en het samenbrengen van de slimste ideeën uit verschillende culturen en achtergronden. Dit is wat Moon Gallery wil stimuleren. Moon Gallery is van plan 100 kunstwerken naar de maan te sturen in het compacte formaat van een plaat van 10 x 10 x 1 cm op een maanlander die in 2022 zou worden gelanceerd. www.badriah-hamelink.com/future-past-space-expo/ Groep
-
2019EMMIHS HI-SEAS Moon Base Mauna Loa, Hawaii Werk van Badriah Hamelink wordt gepresenteerd in ESA's technische hart ESTEC, Noordwijk op de EuroMoonMars / ArtMoonMars workshop van 18-20 november. Tijdens de EMMIHS-campagne wordt dit prototype gelanceerd naar de maanachtige noordflank van Mauna Loa op Hawaii Island, 8200 voet boven zeeniveau. Het werk van Hamelink, getiteld The Waxing, zal deelnemen aan de Moon Gallery tentoonstelling op de HI-SEAS Moon Base. www.badriah-hamelink.com/5505-2/?preview_id=5505&preview_nonce=3dd04c7f43&post_format=standard&_thumbnail_id=5506&preview=true Groep
-
2019Designblok 19 Industrial Palace Praag, Tsjechië The landscape of experiences called Designerie is the central space of Desingblok dedicated to the year theme – future. It offers interactive installations and accompanying program every day. The main object of this year Designerie will be a space habitat designed by Lucie Koldova. Moon Gallery demo, lander, telescopes and exhibits will be a part of this Space Habitat. Moon Gallery exhibition of 20 x 20 x 20cm prototypes will occupy the section 1 of the Space Object. www.designblok.cz/en/katalog-vystavujicich/katalog-vystavujicich-2019/detail-1657 Groep
-
2019EMMIHS HI-SEAS Mauna Loa, Hawaii, Verenigde Staten Werk van Badriah Hamelink wordt gepresenteerd op ESA's technische hart ESTEC, Noordwijk op de EuroMoonMars / ArtMoonMars workshop van 18-20 november. Tijdens de EMMIHS-campagne wordt dit prototype gelanceerd naar de maanachtige noordflank van Mauna Loa op Hawaii Island, 8200 voet boven zeeniveau. Het werk van Hamelink, getiteld The Waxing, zal deelnemen aan de tentoonstelling Moon Gallery op de HI-SEAS Moon Base www.badriah-hamelink.com/5505-2/ Groep
-
20195e internationale zoutsculptuur symposium Museo Arte Contemporanea Sotto Sale Binnenin de zoutmijn, Raffo, Sicilie, Italie, Italië Het Museum Sotto Sale nodigde acht kunstenaars uit om een kunstwerk te maken van zout. De gemaakte werken worden opgenomen in het Museum, dat in de zoutmijn gesitueerd is. www.badriah-hamelink.com/art/5th-international-salt-sculpture-symposium/ Groep
-
2019IGLUNA, a habitat in ice Palace Glaicier Zermatt, Zwitserland Een door Moon Gallery in samenwerking met ESA (European Space Agency) en IGLUNA (Swiss Space Center) gecureerde tenroonstelling binnenin een gletsjer. De tentoonstelling met als centrale thema het koude klimaat aan de donkere kant van de maan. www.badriah-hamelink.com/igluna-zermatt-switzerland/ Groep
-
2019Hoogtij Galerie Quartair Den Haag, Nederland Moon Gallery is een internationaal collaboratief kunstwerk en een galerij van ideeën die het waard zijn om naar de maan te sturen. Samen ontwikkelen we een cultuur voor een toekomstige interplanetaire samenleving. www.badriah-hamelink.com/hoogtij-galerie-quartair/ Groep
-
2019Moon Gallery Ventura Future BASE Milaan, Italië Ventura Future richt zich op toekomstige ontwikkelingen op het gebied van kunst en design. In samenwerking met BASE Milano (een in Milaan gevestigd cultureel project), streeft Ventura Future ernaar innovatie, levenslang leren en kruisbestuiving in de creatieve industrie te bevorderen. De show zal 3500 vierkante meter ruimte innemen, gelegen in de Ex-Ansaldo - een voormalig industrieel gebied in Milaan. Ex-Ansaldo bevindt zich in het Tortona-gebied, een van de belangrijkste designdistricten in Milaan en een echte creatieve hub. Ventura Projects staat bekend om zijn zorgvuldige selectie en curatie van aanstormend talent, internationale academies, frisse labels en creatieve merken. In het kader van deze show beoogt Moon Gallery aan te pakken hoe de uitdagingen van ruimteverkenning innovatief ontwerpdenken en interdisciplinaire samenwerkingen aansturen. www.badriah-hamelink.com/ventura-future-design-week-milan/ Groep
-
2018
-
2018
-
2017Ontmoeten, manifest 2040 Pulchri Studio Den Haag In het kader van Manifest 2040 ontwierp kunstenaar Badriah Hamelink een speciale ontmoetingsplaats voor de Zandmotor voor het ministerie van Infrastructuur en Waterbeheer. Het schaalmodel dat ze maakte, werd getoond in de tentoonstelling ‘Ontmoeten’. www.badriah-hamelink.com/art/4189/
-
2017WWAS Caelum Gallery New York, Verenigde Staten www.badriah-hamelink.com/caelum-gallery-new-york/ Groep
-
2017Dwaaltijd Park Vijversburg Tystjerk, Nederland www.badriah-hamelink.com/park-vijversburg-dwaaltijd/ Groep
-
2017Art Knokke-Heist Gallery TEN Knokke-Heist, België www.badriah-hamelink.com/art-knokke-heist-no-20/ Groep
-
2016Concreet 2.0 Pulchri Studio Den Haag, Nederland Concrete kunst wordt gemaakt volgens regels en patronen. De beweging begon in Nederland toen Theo van Doesburg zijn manifest publiceerde. De tentoonstelling Concreet 2.0 wil werken van hedendaagse kunstenaars tonen die teruggaan op de concrete kunst, maar die de oorspronkelijke principes hebben uitgewerkt en getransformeerd. www.badriah-hamelink.com/concreet-2-0/ Groep
-
2015The Cliffhanger Show Maakhaven Den Haag, Nederland In Your Living Room [IYLR] is een doorlopend project dat in 2012 is opgericht door studenten van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten en dat kunstenaars een platform biedt om hun werk buiten de gebruikelijke witte kubus te presenteren. Het ateliergebouw Maakhaven wordt het platform voor de Cliffhanger-editie. www.badriah-hamelink.com/iylr-no-31-the-cliffhanger-show/ Groep
projecten
-
2024
ekwc Oisterwijk, Nederland www.badriah-hamelink.com/residency-at-ekwc/ Badriah gaat zich onderdompelen in de wereld van keramiek bij het European Ceramics Centre, een internationale artist-in-residence en centre-of-excellence voor keramiek. Al meer dan 50 jaar werken kunstenaars, ontwerpers en architecten van over de hele wereld hier om te experimenteren met klei. De experimenten resulteren zowel in bijzondere kunstwerken als in technische innovaties. De combinatie van faciliteiten van wereldklasse, de aanwezigheid van consultants met internationaal toonaangevende technische kennis en de openheid om vrijelijk recepten, processen en innovaties te delen, maakt EKWC tot een bijzondere plek.
-
2023
Ministerie van Buitenlandse Zaken Dubai, Verenigde Arabische Emiraten www.badriah-hamelink.com/sketch-design-for-ministry-of-foreign-affairs/
-
2023
3D frezen in hout (met zelfgebouwede robotarm) Leuven, België verwacht
-
2019
The REEL Maakhaven Den Haag, Nederland www.badriah-hamelink.com/works/6202/ The REEL is een filmproject waarbij de reflectie van een sculptuur in een wateroppervlak de hoofdrol krijgt. Het geheel kan gezien worden als een visualisering van epistemologisch dualisme. Is wat we waarnemen daadwerkelijk wat er is, of is het enkel een projectie?
-
2019
Glacial Erratics Maakhaven Den Haag, Nederland www.instagram.com/p/BvXXckSl-sx/ Drie grote ijstijdkeien, van rond een ton elk, worden met de hand gespleten via een oud Japanse splijttechniek. Om de negatieve ruimte weer te geven, worden de breukvlakken afgevormd. Het splijtproces zal worden gefilmd en en het geluid van het splijten zal worden opgenomen.
-
2017
Paviljoen de Zandmotor Kijkduin, Nederland www.badriah-hamelink.com/art/4189/ In het kader van Manifest 2040 ontwierp Kunstenaar Badriah Hamelink voor het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een bijzondere ontmoetingsplaats als focuspunt op de Zandmotor in Kijkduin. Een paviljoen waar mensen naar toe kunnen lopen vanaf de aangrenzende stranden. Dit paviljoen is door zijn proporties van ver af al te ontwaren, maar valt door zijn vorm en uitstraling toch samen met zijn omgeving. De vorm is zelfs direct ontleend aan de omgeving en weerspiegelt de scherpe randen die de wind in het zand blaast en de lichte glooiing van de duinen. Als materiaal van de maquette heeft Hamelink gekozen voor kalksteen. Een sedimentair gesteente dat ontstaat door de opeenhoping van stoffelijke overblijfselen van in zee levende organismen. Voor het werkelijke paviljoen kan het zand van de zandmotor in een composietmengsel gebruikt worden, zodat de kleur van het Paviljoen met het zand overeenkomt. Naarmate de zee oprukt en het zand aan de voet van het paviljoen wegspoelt, zal het paviljoen om zijn centrale as kantelen. Het zandbeton zal meer en meer tot zand eroderen. Naar verloop van tijd spoelt al het zand van de zandmotor weg. Het overblijfsel van het paviljoen blijft achter als een gestroomlijnde steen op de zeebodem. Zo valt het paviljoen uiteindelijk compleet samen met de Noordzeekust.
Internationale uitwisselingen / Artist-in-residencies
-
2022Pietrasanta, Italië Het maken van 3D scans met Horizon Mesh
-
2021Bagni di Luca, Italië Ontwikkeling nieuwe serie werken
-
2019Museo Sotto Sale Petralia Soprana, Sicilie, Italië 5e internationale zoutsculptuur symposium www.sottosale.eu/
-
2015New York, Nederland Studiereis
-
2012Pietrasanta, Italië Werkperiode
opdrachten
-
2023
-
2019Fortitudine Begraafplaats Sint Petrus Banden Den Haag Den Haag, Nederland Allegorisch beeld voor in de kapel www.begraafplaatsstpetrusbanden.nl/
-
2017Paviljoen de Zandmotor Ministerie van Infrastructuur en Milieu Den Haag, Nederland Ontmoetingsplaats op de Zandmotor www.badriah-hamelink.com/art/4189/ Uitgevoerd
-
2014A3c Amstelveen, Nederland Sculptuur in letterlood Uitgevoerd
Aankopen/werken in collecties
-
2023OBEX Strand Links Gorinchem, Nederland Waar mijn vroege werk veel meer over fragiliteit ging, doet de OBEX-serie juist het tegenovergestelde. Met hamer en wiggen vind ik de essentie van de materie door deze open te splijten en de binnenkant ervan te tonen. Het ruwe oppervlak; de innerlijke wereld van de steen, komt aan het licht door de handeling van het splijten. Deze methode geeft een duidelijk spanningsveld om binnen te werken: de onvoorspelbare manier van barsten katalyseerdt een nieuwe keten van gebeurtenissen waarmee ik in dialoog treed met het materiaal zelf. OBEX 1 is gemaakt van een blok Kilkenny Limestone, met een Japanse splijttechniek en zelf gesmede wiggen gespleten. Tussen de stukken bevind zich de echo van beide zijden van de breuk, die de oppervlakken verenigd en tegelijkertijd verdeeld.
-
2017A3c Collectie Bauer Amsterdam, Nederland Sculptuur in letterlood
-
2015A5b Collectie Venema de Lier, Nederland Relief in letterlood
-
2014A2 Collectie Vissers Amsterdam, Nederland Sculptuur in Afyon marmer
publicaties
-
2021Absolute Power Materially Speaking Londen, Verenigd Koninkrijk materiallyspeaking.com/episodes/badriah-hamelink Materially Speaking is opgezet als een podcast voor kunstenaars en ambachtslieden om hun verhalen te vertellen door middel van de materialen die ze kiezen. Men dacht dat mensen in de creatieve industrie in bredere zin geïnteresseerd zouden zijn om te horen wat anderen in verschillende maar verwante gebieden deden en dachten.
-
2019Moon Gallery, 9 - 14 April 2019 Ventura Future Salone del Mobile Via Bergogone 34, Milano Italia Catalogus KABK Moon Gallery Den Haag, Nederland www.badriah-hamelink.com/catalog-moon-gallery-out-now/ ArtMoonMars-programma voor publieke betrokkenheid, reikwijdte & ruimteverkenning door kunst. Moon Gallery heeft als doel om te dienen als een centraal punt voor ideeën en visies van de Moon Village-gemeenschap, waarbij verbeelding en inspiratie voor ruimteverkenning worden uitgelokt. Concept: - Een internationaal kunstwerk en een galerij met ideeën die het waard zijn om naar de maan te sturen - Een patch van 10 bij 10 cm van de buitenbekleding van Lunar Lander is een beoogde locatie voor deze galerij. (Er zijn 100 cellen beschikbaar van 1 cm x 1 cm x 1 cm voor inzendingen) - Verspreiding van informatie en esthetisch crowdsourced organisme online. - Het educatieve programma dat ArtMoonMars & Moon Village-workshops wereldwijd aanbiedt.
-
2018Beeld Reflecties Catalogus Jeroen Damen, Jaap Nijstad, Sya van 't Vlie, Alex de Vries Amsterdam, Nederland www.badriah-hamelink.com/100-years-of-dutch-sculptors-society-nkvb/ Curator Jeroen Damen selecteerde uit de afgelopen 100 jaar beeldhouwgeschiedenis zeven beelden die het predicaat ‘signaalbeeld’ kregen omdat ze een belangrijke verandering in de beeldhouwkunst zichtbaar maken en 100 beeldhouwers van de Nederlandse Kring waren bereid om zich door deze signaalbeelden te laten inspireren. In de tentoonstelling zullen de nieuwe beelden worden getoond als tegenhanger van de signaalbeelden. De selectie van de signaalbeelden was gericht op kantelmomenten in de gescheidenis en kwaliteit, ongeacht de vraag of de maker ooit lid was van de Kring. Zo toont de Nederlandse Kring van Beeldhouwers ook haar openheid naar buiten. Ze is niet alleen gericht op het werk van haar eigen leden, maar denkt actief na over wat zij in de beeldhouwkunst waarneemt. De Kring voert niet een eigen sculpturaal programma en bezet geen voorkeursstandpunt, maar baseert haar toelatingsbeleid juist op diversiteit en op kwaliteit. Deze twee criteria krijgen nu de kans om aan het licht te treden.
-
2017ONTMOETEN in de openbare ruimte van morgen blauwdruk Ministerie van Infrastructuur en Milieu Den Haag www.uitgeverijblauwdruk.nl/ontmoeten/#cc-m-product-14446027124 Hoe zou de openbare ruimte van morgen een plek van ontmoeting kunnen worden? Hoe kan de stad in de toekomst niet alleen meer ruimte bieden aan water en natuur maar ook aan mensen? Welke interventies zijn mogelijk om het samenleven in de openbare ruimte te verbeteren? Ruim twintig beeldend kunstenaars, ruimtelijk ontwerpers en sociaal-veranderkundigen en het Haags Jongerenatelier gingen in een gezamenlijke zoektocht met deze vragen aan de slag. Het resultaat van hun werk is de tentoonstelling ONTMOETEN die in de zomer van 2017 te zien is in Pulchri Studio in Den Haag. In deze catalogus een overzicht van het werk, ingeleid door initiatiefnemer Hans Leeflang, en van een context voorzien met essays over (on)gelijkheid, nieuwe opgaven, duurzame ontwikkeling en spelende kinderen. Mogelijk gemaakt door het ministerie van Infrastructuur en Milieu en Het Bouwfondscultuurfonds
-
2017Catalogus Park Vijversburg WW art show New York, Verenigde Staten www.badriah-hamelink.com/catalog-new-york-ww-art-show/ Flyer Art Gallery presenteert met genoegen “World Wide Art Show - New York 2017”, een internationale tentoonstelling voor hedendaagse kunst met een breed scala aan kunstenaars van over de hele wereld. Het evenement omvat twee afzonderlijke openingen op 3 juni en op 16 juni 2017, waar twee verschillende visies op een complex artistiek pad zullen worden gepresenteerd en verschillende denkrichtingen worden voorgesteld, allemaal geworteld in de vele verschillende - en vaak tegengestelde - artistieke interpretaties en onderzoeken . Een selectieproces van meer dan 12 maanden en meer dan 3000 aanvragen - resulterend in 150 artiesten van over de hele wereld, die 26 landen in Europa, Amerika, Azië en Afrika vertegenwoordigen. De World Wide Art Show is een essentieel en diepgaand inzicht in de vele uiteenlopende, actuele artistieke visies, uitdrukkingen, stijlen en vormen die op elkaar inwerken om een unieke ervaring te bieden.
-
2016Dwaaltijd Catalogus Park Vijversburg Ninette Koning Tytsjerk, Nederland www.badriah-hamelink.com/park-vijversburg-dwaaltijd/ Onder de titel ‘Dwaaltijd’ tonen 17 leden van de Nederlandse Kring van Beeldhouwers van 13 juni tot en met 31 oktober 2016 hun werk in het Natuur en Cultuurpark Vijversburg. Een prachtige plek om langs beelden te dwalen, te zwerven en te dromen. Het primaire doel van deze tentoonstelling is om mensen monumentale kunst te laten ervaren in een uitgesproken natuurlijke en verwondering opwekkende omgeving [...] Van 1997 tot en met 2008 werden er in Park Vijversburg regelmatig spraakmakende exposities van monumentale kunst gehouden die nationaal en internationaal de aandacht trokken. Er zijn 15 kunstwerken aangekocht, die een vaste plek hebben gekregen in het oude historische park.
-
2016Concreet 2.0 Cees van Rutten, Den Haag Hannie van der Made Den Haag, Nederland www.badriah-hamelink.com/concreet-2-0/ Concrete kunst wordt gemaakt volgens regels en patronen. De beweging begon in Nederland toen Theo van Doesburg zijn manifest publiceerde. De tentoonstelling Concreet 2.0 wil werken van hedendaagse kunstenaars tonen die teruggaan naar concrete kunst, maar die de eerste principes hebben uitgewerkt en getransformeerd.
-
2012'positie' Jaques Hamelink Ilpendam, Nederland www.badriah-hamelink.com/jaques-hamelink-on-the-a-series/ Een poetische benadering van het werk van Badriah Hamelink
Recensies
-
2024Chaos als ordenend principe Blog/Vlog Marieke McKenna Den Haag, Nederland www.badriah-hamelink.com/chaos-as-ordering-principle-an-article-about-hamelinks-new-series-of-sculptures/ Artikel over de nieuwe serie werken van Badriah Hamelink
-
2020MATERIALLY SPEAKING EPISODE 28 Badriah Hamelink: Absolute power Radio Materially Speaking Pietrasanta, Italië materiallyspeaking.com/episodes/badriah-hamelink “Onlangs ging ik wandelen in Garfagnana en zag ik deze ongelooflijke rotsformaties. Er was deze kracht, deze absolute kracht van het universum, de kracht die alles samendrukte en bergen deed rijzen. Daar vind ik iets heel fascinerends aan.” Badriah Hamelink vertelt Materieel Spreken over wat haar inspireert.
-
2019Item op het journaal TV Rai Uno Italie, Italië www.instagram.com/p/B0-12dFhhHa/ Het Italiaanse avondjournaal toonde footage van kunstenaar Badriah Hamelink aan het werk, in een item over het 5e internationale zout sculptuur symposium.
-
2019Interview Website Journalist Ivan Trovato Petralia Soprana, Italië wordt nog gepubliceerd Interview met Ivan Trovato
-
2019
-
2019L'arte piu bella si conserva... sotto sale Opere in bianco nelle (vere) gallerie Krant Journaliste Simonetta Trovato Palermo Krantenartikel in Giornale di Sicilia
-
2018100 jaar Nederlandse Kring van Beeldhouwers Magazine Beelden Magazine Den Haag, Nederland www.beeldenmagazine.nl/redactioneel-1-2018 Artikel over het jubileum van de Nederlandse Kring van Beeldhouwers
-
2016Dwalen en verdwalen in Vijversburg Magazine Beelden Magazine, Paulo Martina Den Haag, Nederland www.beeldenmagazine.nl/beelden-2-2016 On site installatie in the oude theehuis in park Vijversburg
artistieke nevenactiviteiten
-
2018 - --Huurderscommissie Maakhaven Loopt nog
-
2016 - 2017Commissie herindeling Maakhaven
-
2015 - 2015Mede organisator van de In Your Living Room Cliffhanger show
-
2013 - 2018Ballotagecommissie Nederlandse Kring van Beeldhouwers
-
2012 - 2018Ballotagecommissie Pulchri
-
2009 - 2011Moderator voor de kunstafdelingen van het van het Archisten Forum (forum for architecture and art) Antwerpen, Belgie