-
info
-
info
-
info
-
info
Contribution to Wxtch Craft Zine - Spring 22
-
info
Contribution to Wxtch Craft Zine - Spring 22
-
info
Met grafisch vormgever Selina Landis ontwikkelde ik de gehele identiteitscampagne voor de Open Dag 2022 van de KABK. (concept, ontwikkeling, uitvoering). We verzamelden verschillende soorten elementen en materialen (scan, schilderijen, keramiek, gips) om het symbolische beeld van een uitbroedend ei te creëren. Ons doel was om de limiet en verwachting van wat een identiteit is te verleggen en te experimenteren met verschillende soorten media die ik persoonlijk in mijn praktijk gebruik. Vandaar het keramisch lettertype.
-
info
-
info
Schetsen, verhalen en kaarten zijn de belangrijkste hulpmiddelen die Walt Disney tot zijn beschikking had om zijn werelden te bedenken en te creëren. In deze video onderzoekt Clara Lezla de beloften en beelden die verborgen zijn in deze kaarten. Op basis van een interview met de Franse geograaf Jean-Francois Staszak presenteert ze een bloemlezing van de kaart als een 'portaal' naar andere werelden. Door de kaart te gebruiken als een voertuig om over te dromen en verhalen te vertellen, stelt de video vraagtekens bij het idee van simulacra (kopieën zonder echte originelen) als het belangrijkste onderdeel van onze realiteit. Tentoonstelling foto.
-
info
VideoStilstaand Schetsen, verhalen en kaarten zijn de belangrijkste hulpmiddelen die Walt Disney tot zijn beschikking had om zijn werelden te bedenken en te creëren. In deze video onderzoekt Clara Lezla de beloften en beelden die verborgen zijn in deze kaarten. Op basis van een interview met de Franse geograaf Jean-Francois Staszak presenteert ze een bloemlezing van de kaart als een 'portaal' naar andere werelden. Door de kaart te gebruiken als een voertuig om over te dromen en verhalen te vertellen, stelt de video vraagtekens bij het idee van simulacra (kopieën zonder echte originelen) als het belangrijkste onderdeel van onze realiteit. Tentoonstelling foto.
-
info
Schetsen, verhalen en kaarten zijn de belangrijkste hulpmiddelen die Walt Disney tot zijn beschikking had om zijn werelden te bedenken en te creëren. In deze video onderzoekt Clara Lezla de beloften en beelden die verborgen zijn in deze kaarten. Op basis van een interview met de Franse geograaf Jean-Francois Staszak presenteert ze een bloemlezing van de kaart als een 'portaal' naar andere werelden. Door de kaart te gebruiken als een voertuig om over te dromen en verhalen te vertellen, stelt de video vraagtekens bij het idee van simulacra (kopieën zonder echte originelen) als het belangrijkste onderdeel van onze realiteit. Tentoonstelling foto.
-
info
Hier: kunstwerk gemaakt voor het project Voor haar masterscriptie aan de Weense Hogeschool, samen met de Vereniging van Weense Jeugdcentra (Bos5), creëerde Theresa Scherrer een platform waar de Weense jongeren vrijuit hun mening konden uiten. Scherrer gebruikte het simpele maar briljante idee van de pizzadoos als medium met het deksel als plaats voor berichten, om deze meningen door de stad te verspreiden. Met de jonge Weense studenten maakte ze van augustus tot december 2020 meer dan 50 ontwerpen. Stuk voor stuk vertegenwoordigden ze een persoonlijke houding, een verhaal of een oproep aan de samenleving. Ze vroeg ook verschillende ontwerpers en kunstenaars (waaronder ikzelf) om enkele van deze 'levensadviezen' te illustreren. De resultaten van deze samenwerking zijn gezeefdrukt op pizzadozen en zullen in samenwerking met omliggende pizzeria's door heel Wenen worden verspreid. Alle pizzadozen en interviewgedragingen werden getoond tijdens een tentoonstelling in de onafhankelijke kunstruimte in de Weloveschool in Wenen https://weloveschool.org/info
-
info
Hier: pizzadoos gebruikt in Weense pizzeria Voor haar masterscriptie aan de Weense Hogeschool, samen met de Vereniging van Weense Jeugdcentra (Bos5), creëerde Theresa Scherrer een platform waar de Weense jongeren vrijuit hun mening konden uiten. Scherrer gebruikte het simpele maar briljante idee van de pizzadoos als medium met het deksel als plaats voor berichten, om deze meningen door de stad te verspreiden. Met de jonge Weense studenten maakte ze van augustus tot december 2020 meer dan 50 ontwerpen. Stuk voor stuk vertegenwoordigden ze een persoonlijke houding, een verhaal of een oproep aan de samenleving. Ze vroeg ook verschillende ontwerpers en kunstenaars (waaronder ikzelf) om enkele van deze 'levensadviezen' te illustreren. De resultaten van deze samenwerking zijn gezeefdrukt op pizzadozen en zullen in samenwerking met omliggende pizzeria's door heel Wenen worden verspreid. Alle pizzadozen en interviewgedragingen werden getoond tijdens een tentoonstelling in de onafhankelijke kunstruimte in de Weloveschool in Wenen https://weloveschool.org/info
-
info
Here: at Welovescool Vienna Voor haar masterscriptie aan de Weense Hogeschool, samen met de Vereniging van Weense Jeugdcentra (Bos5), creëerde Theresa Scherrer een platform waar de Weense jongeren vrijuit hun mening konden uiten. Scherrer gebruikte het simpele maar briljante idee van de pizzadoos als medium met het deksel als plaats voor berichten, om deze meningen door de stad te verspreiden. Met de jonge Weense studenten maakte ze van augustus tot december 2020 meer dan 50 ontwerpen. Stuk voor stuk vertegenwoordigden ze een persoonlijke houding, een verhaal of een oproep aan de samenleving. Ze vroeg ook verschillende ontwerpers en kunstenaars (waaronder ikzelf) om enkele van deze 'levensadviezen' te illustreren. De resultaten van deze samenwerking zijn gezeefdrukt op pizzadozen en zullen in samenwerking met omliggende pizzeria's door heel Wenen worden verspreid. Alle pizzadozen en interviewgedragingen werden getoond tijdens een tentoonstelling in de onafhankelijke kunstruimte in de Weloveschool in Wenen https://weloveschool.org/info
-
info
Kunstwerk in opdracht van kunstenaar RJM van Heyden voor de release van haar muziektape « Throw Down the Gauntlet » op haar feministische label Hunger! Het kunstwerk lijkt op een fries dat herinnert aan middeleeuwse ornamenten of historische hiërogliefen. Het lange formaat creëert een tijdlijn met verschillende scènes van wezens die zich voorbereiden op oorlog. Het is een interpretatie van het omgevingsgeluid dat kerker synth wordt genoemd en dat je op de band kunt horen.
-
info
-
info
"Big Ceramic Show", georganiseerd door Jan Hoek in SexyWorld. Voor de tentoonstelling van Jan vervolgde ik mijn reflectie over keramiek als medium dat verhalen vertelt en materialiseert. Hier heb ik de wandtapijt/sierstijl die je op middeleeuws wandtapijt kunt vinden op een leisteen gemengd.
-
info
\Vlag voor Trixie Flag Show tentoonstelling. Ik wilde de vlag in twijfel trekken als een symbool van identificatie en wraak. Omdat Trixie een vloeiende ruimte is waar veel verschillende kunstwerken door haar leden worden geproduceerd en veel projecten worden georganiseerd, wilde ik het illustreren door een beeld te maken dat niet in één ding kon worden gekristalliseerd. Ik creëerde een illustratie van een schaduw die mysterieus is als een cartoonsilhouet, waarbij ik de vlag een humoristische en spoolachtige toon gaf, spelend met de verbeeldingskracht van de kijker en hem vroeg om te relateren aan verschillende cartoonherinneringen uit zijn kindertijd. Onzeker, steeds veranderend... en leuk!
-
info
-
info
De banksculptuur van papier-maché nodigt de kijker uit om het rijk van fantasie, kermis en reizen te betreden. Het neemt zijn verwijzing naar een oude kermis rijdende rit en lijkt op een toevluchtsoord voor feeëngrotten. Installatiewerk voor Graduation Project bestaande uit een videowerk en een banksculptuur van papier-maché. Hier: Videostill van « Hypnose van het gestolen schilderij - de vertellers » Met haar video-installatiewerk, "Hypnosis of the Stolen painting - The Narrators", Clara lezla bevraagt de wereld als een geënsceneerde realiteit door middel van drie hoofdstukken die zich ontvouwen als het begin van drie «wereld- poorten». Deze verschillende, maar visueel weergalmende «scènes» » herinneren aan het principe van het portaal, de "trompe l'oeil", de façade, de Hollywood-set, de in films geënsceneerde landschappen en eerst en vooral de kermisrit. Elke wereldpoort openstellen voor verschillende mechanismen die verband houden met wereldopbouw; van het populaire geloof van de circustent tot het iconische object van de kaart, langs de immersieve techniek van mondelinge verhalen... De video duikt in de verzonnen verhalen die onze samenleving opbouwen en het idee van fictie als belangrijkste uitdagen onderdeel van onze werkelijkheid. Geholpen door interviews met een circusartiest, en d Dungeon and Dragon Player, Lezla onderzoekt de verschillende manieren waarop de totstandkoming van fictie beïnvloedt onze perceptie van onze omgeving (landschap, architectuur en vrije tijd) en hoe fictie is uitgevoerd in ons dagelijks leven. De camera leidt de kijker door het voorgeborchte van deze fasen, geholpen door een script en een soundscape verrijkt met populaire referenties. Het videowerk tonen een capaciteit voor details door middel van geanimeerde toespeling lenen van de echte filmische wereld evenals gebruikersinterface verschijnselen.
-
info
De banksculptuur van papier-maché nodigt de kijker uit om het rijk van fantasie, kermis en reizen te betreden. Het neemt zijn verwijzing naar een oude kermis rijdende rit en lijkt op een toevluchtsoord voor feeëngrotten. Installatiewerk voor Graduation Project bestaande uit een videowerk en een banksculptuur van papier-maché. Hier: Videostill van « Hypnose van het gestolen schilderij - de vertellers » Met haar video-installatiewerk, "Hypnosis of the Stolen painting - The Narrators", Clara lezla bevraagt de wereld als een geënsceneerde realiteit door middel van drie hoofdstukken die zich ontvouwen als het begin van drie «wereld- poorten». Deze verschillende, maar visueel weergalmende «scènes» » herinneren aan het principe van het portaal, de "trompe l'oeil", de façade, de Hollywood-set, de in films geënsceneerde landschappen en eerst en vooral de kermisrit. Elke wereldpoort openstellen voor verschillende mechanismen die verband houden met wereldopbouw; van het populaire geloof van de circustent tot het iconische object van de kaart, langs de immersieve techniek van mondelinge verhalen... De video duikt in de verzonnen verhalen die onze samenleving opbouwen en het idee van fictie als belangrijkste uitdagen onderdeel van onze werkelijkheid. Geholpen door interviews met een circusartiest, en d Dungeon and Dragon Player, Lezla onderzoekt de verschillende manieren waarop de totstandkoming van fictie beïnvloedt onze perceptie van onze omgeving (landschap, architectuur en vrije tijd) en hoe fictie is uitgevoerd in ons dagelijks leven. De camera leidt de kijker door het voorgeborchte van deze fasen, geholpen door een script en een soundscape verrijkt met populaire referenties. Het videowerk tonen een capaciteit voor details door middel van geanimeerde toespeling lenen van de echte filmische wereld evenals gebruikersinterface verschijnselen.
-
info
Here Still Image of my Video work onderdeel van de installatie voor mijn Graduation Project bestaande uit een videowerk en een banksculptuur van papier-maché. Hier: Videostill van « Hypnose van het gestolen schilderij - de vertellers » Met haar filmpje Clara lezla bevraagt de wereld als een geënsceneerde realiteit door middel van twee hoofdstukken die zich ontvouwen als het begin van drie «wereld- poorten». Deze verschillende, maar visueel weergalmende «scènes» » herinneren aan het principe van het portaal, de "trompe l'oeil", de façade, de Hollywood-set, de in films geënsceneerde landschappen en eerst en vooral de kermisrit. Elke wereldpoort openstellen voor verschillende mechanismen die verband houden met wereldopbouw; van het populaire geloof van de circustent tot het iconische object van de kaart, langs de immersieve techniek van mondelinge verhalen... De video duikt in de verzonnen verhalen die onze samenleving opbouwen en het idee van fictie als belangrijkste uitdagen onderdeel van onze werkelijkheid. Geholpen door interviews met een circusartiest, en a Dungeon and Dragon Player, Lezla onderzoekt de verschillende manieren waarop de totstandkoming van fictie beïnvloedt onze perceptie van onze omgeving (landschap, architectuur en vrije tijd) en hoe fictie is uitgevoerd in ons dagelijks leven. De camera leidt de kijker door het voorgeborchte van deze fasen, geholpen door een script en een soundscape verrijkt met populaire referenties. Het videowerk tonen een capaciteit voor details door middel van geanimeerde toespeling lenen van de echte filmische wereld en user interface fenomenen.
-
info
Experimenteer eerst met klei en zijn opdruk/drukmogelijkheden.
-
info
Golems! 3 incarnatie van giechelende wezens en jachtherinneringen die herinneren aan poppen uit de kindertijd, reguliere symbolen en personages. Reflectie over het medium klei als belangrijk onderdeel van een boodschap in een kunstwerk; die de cirkel van het leven vertegenwoordigen.
-
info
Golems! 3 incarnatie van giechelende wezens en jachtherinneringen die herinneren aan poppen uit de kindertijd, reguliere symbolen en personages. Reflectie over het medium klei als belangrijk onderdeel van een boodschap in een kunstwerk; die de cirkel van het leven vertegenwoordigen.
-
info
Golems! 3 incarnatie van giechelende wezens en jachtherinneringen die herinneren aan poppen uit de kindertijd, reguliere symbolen en personages. Reflectie over het medium klei als belangrijk onderdeel van een boodschap in een kunstwerk; die de cirkel van het leven vertegenwoordigen.
-
info
Animated Artwork collage for Saskia Van Stein
Websites
Dit is mijn persoonlijke website, met verschillende projecten waaraan ik heb gewerkt.
www.claralezla.comTrixie is een door kunstenaars gerunde ruimte in de Stationsbuurt, grenzend aan de rosse buurt van Den Haag. Trixie, geleid door een diverse groep jonge kunstenaars, is een initiatief dat artistieke productie stimuleert door middel van samenwerking en uitwisseling. Met onze diverse achtergronden runnen we een ruimte die bestaat uit 15 studioruimtes - momenteel onderdak aan 17 kunstenaars, een galerij en een workshop. Trixie heeft een publiek programma en nodigt diverse groepen kunstenaars uit om te experimenteren met alternatieve presentatiestrategieën en hun praktijk, netwerk en publiek uit te breiden met behulp van onze ruimte en middelen. Met Trixie streven we naar een duurzame werkstructuur en publieksprogramma, wat een waardevolle aanwinst is voor haar leden, hun professionele ontwikkeling en het culturele landschap van Den Haag en daarbuiten.
www.trixiethehague.nlSocial media
Maakt deel uit van Kunstenaarsinitiatief / Collectief / Broedplaats
Trixie
Lid van Beroeps- / Kunstenaarsvereniging
Trixie the hague
Curriculum vitae
Opleidingen
-
2016 - 2020Grafisch ontwerp Den Haag, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten Diploma behaald
-
2012 - 2014BTEC hoger nationaal diploma in grafisch ontwerp École publique Estienne ESAIG, Parijs Diploma behaald
tentoonstellingen
-
2022De Grote Keramiek Show, 2nd Edition Sexyworld amsterdam, Nederland In Outsiderland is De Grote Keramiek Show te zien waarin een groep van de meest uiteenlopende kunstenaars keramiek toont dat zich aan geen enkele regel houdt. Zo hebben we keramieken alien-tasjes van de Brusselse Naomi Gilon, maken zowel Viresh Palti als Wildbarz sneakers van klei en toont Bastienne Kramer wulpse vrouwfiguren. Daarnaast is er een hoofdrol voor het keramiekatelier van Bijzonder Amsterdams, dat op een steenworp afstand van Sexyland World ligt en waar mensen met een beperking laten zien hoe onbeperkt ze zijn in hun creativiteit. Van atelier de Wijde Doelen in Utrecht tonen we werk vol buitenaardse kastelen en beschermende draken van Chris Weijers en Jessica Magnin en Chris Weijers. De show laat zien dat in de wereld van keramiek kunstenaars van zowel de “outsider art” kunstwereld als de reguliere kunstwereld allemaal minstens even eigenzinnig en talentvol zijn. www.outsiderland.nl Groep
-
2022De Braid Maastricht Institute of Art eindhoven, Nederland The Braid (‘de vlecht’) is een platform voor alle eindexamenkandidaten van Maastricht Institute of Arts van 1823 tot de toekomst. Maastricht Institute of Arts is hét onderwijsinstituut van de kunsten in Zuid-Nederland en daarbuiten en onderdeel van Zuyd Hogeschool. Sinds 1823 verplicht het zich verschillende opleidingen in de (beeldende) kunsten open te stellen voor een brede, diverse en gemengde populatie studenten uit binnen- en buitenland. Het Instituut hecht waarde aan het ontplooien van auteurschap met de nadruk op het maken, het ontwikkelen van concepten en het continue proces van verkennen en reflecteren. Een open en dynamisch curriculum met ruimte voor experiment, waarin rekening wordt gehouden met de veranderende maatschappij en beroepspraktijken, verbindt de opleidingen met herkenbare Bachelor en Master-uitstroomprofielen op disciplines en hybride vormen: Bachelors in Communication and Multimedia Design, Design | Architecture and Interior Design, Design | Design, Design | Visual Communication, Fine Art and Design in Education, Fine Arts, Interdisciplinary Arts Masters in, Architecture, Interior Architecture, Fine Art and Design, Scientific Illustration thebraid.nl/now/ Duo
-
2021Meinung Austeilen weloveschool Wenen, Oostenrijk Voor haar masterscriptie aan de Weense Hogeschool voor Toegepaste Wetenschappen, samen met de Vereniging van Weense Jeugdcentra (Bos5), creëerde Theresa Scherrer een platform waar de Weense jongeren vrij hun mening konden uiten. Scherrer gebruikte het simpele maar briljante idee van de pizzadoos als medium met het deksel als plaats voor berichten, om deze meningen door de stad te verspreiden. Met de jonge Weense studenten maakte ze van augustus tot december 2020 meer dan 50 ontwerpen. Stuk voor stuk vertegenwoordigden ze een persoonlijke houding, een verhaal of een oproep aan de samenleving. Ze vroeg ook verschillende ontwerpers en artiesten (waaronder ikzelf) om enkele van deze "levensadviezen" te illustreren. De resultaten van deze samenwerking zijn gezeefdrukt op pizzadozen en zullen in samenwerking met omliggende pizzeria's door heel Wenen worden verspreid. De gehele collectie Pizzaboxen en het afgenomen interview werden getoond tijdens een tentoonstelling in oktober in de onafhankelijke kunstruimte WeloveSchool in Wenen. meinungausteilen.at Groep
-
2021The Architecture of Staged Realities Het Nieuwe Instituut Rotterdam, Nederland De fantasieën van Walt Disney zijn uitgegroeid van tijdelijke afleiding op het bioscoopscherm tot bepalende invloeden op de wereldwijde popcultuur. De cartoonist heeft, samen met het imperium dat hij heeft gesticht, zowel lof gekregen - voor zijn technologische innovaties en de ogenschijnlijke eenvoud en herkenbaarheid van zijn verhalen - als bekendheid. De vindingrijkheid waarmee hij sprookjes en de werkelijkheid naadloos met elkaar verweeft, gaat gepaard met een meeslepende en eenzijdige opvatting van hoe de resulterende wonderlijke werelden – en hun bewoners – eruit zouden moeten zien. Walter Elias Disney (1901-1966) creëerde fantasiewerelden op en buiten het scherm waarin kijkers en bezoekers tijdelijk kunnen ontsnappen aan de dagelijkse realiteit. Zijn 'wonderful world' begon in de jaren dertig bescheiden met tekenfilms en korte animatiefilms, maar met de creatie van lange films, themaparken, resorts en cruisevakanties groeide het in de daaropvolgende decennia uit tot een wereldwijd media-imperium. De enscenering van een alternatieve realiteit beperkte zich niet tot de films en de Disneyland-parken. Bij elke stap in de ontwikkeling van het bedrijf is het imago van Walt en zijn Walt Disney Company zorgvuldig gecultiveerd en uitgebreid. Die geconstrueerde indruk - van Disney als een zorgeloos genie, de 'vader van de middenklasse' wiens bedrijf feelgood-omgevingen voor de hele wereld produceert - heeft een keerzijde. Met een mix van nostalgie, utopisme, vereenvoudiging en schattigheid verleidt Walt Disney zijn publiek om zich onder te dompelen in een wereld waar realiteit en fictie samensmelten. Geïnspireerd door Europese literatuur en architectuur, ligt Disney, bekend als de belichaming en kampioen van de American Dream, ten grondslag aan een zeer specifieke en beperkte vorm van culturele productie. Hiermee wordt een grotendeels uniforme identiteit uitgedragen, waarbij het traditionele blanke gezin centraal staat. De geanimeerde personages en verhaallijnen bevestigen en versterken genderrollen en raciale stereotypen, waardoor discriminatie en uitsluiting van iedereen die 'anders' is, wordt genormaliseerd. Als onderdeel van dit project zetten Het Nieuwe Instituut en de curator zich actief in - onder meer door het verstrekken van werkopdrachten - om ruimte te maken voor stemmen en perspectieven die onvoldoende vertegenwoordigd zijn, of bewust gemarginaliseerd, in Disney's oeuvre en nalatenschap. wonderewereld.hetnieuweinstituut.nl/en Groep
-
2021F1 Vlaggen Show Trixe Den Haag Den Haag, Nederland Voor de F1 Flag Show had Trixie een Open Oproep voor creatievelingen uit en rond Den Haag om hun eigen TRIXIE THE HAGUE-vlaggen te ontwerpen. Elke deelnemer of groep deelnemers kreeg een brief met de titel TRIXIE DEN HAAG om te ontwikkelen tot een vlagontwerp, dat een maand lang op de gevel van het Trixie-gebouw zou hangen en tentoongesteld zou worden. Deze vlag symboliseerde het begin van het nieuwe seizoensprogramma van Trixie. www.trixiethehague.nl/events/f1-flag-show/ Groep
-
2021Outsiderland: De Grote Keramiek Show Sexyworld Amsterdam, Nederland In Outsiderland is De Grote Keramiek Show te zien waarin een groep van de meest uiteenlopende kunstenaars keramiek toont dat zich aan geen enkele regel houdt. Zo hebben we keramieken alien-tasjes van de Brusselse Naomi Gilon, maken zowel Viresh Palti als Wildbarz sneakers van klei en toont Bastienne Kramer wulpse vrouwfiguren. Daarnaast is er een hoofdrol voor het keramiekatelier van Bijzonder Amsterdams, dat op een steenworp afstand van Sexyland World ligt en waar mensen met een beperking laten zien hoe onbeperkt ze zijn in hun creativiteit. Van atelier de Wijde Doelen in Utrecht tonen we werk vol buitenaardse kastelen en beschermende draken van Chris Weijers en Jessica Magnin en Chris Weijers. De show laat zien dat in de wereld van keramiek kunstenaars van zowel de “outsider art” kunstwereld als de reguliere kunstwereld allemaal minstens even eigenzinnig en talentvol zijn. www.outsiderland.nl/events/geweest/jan-hoek-bruin-parry/ Groep
projecten
-
2021
KABK Open Day Royal Academy of Art The Hague Den Haag www.kabk.nl/open-dag/op-de-hoogte-blijven Met grafisch vormgever Selina Landis ontwikkelde ik de gehele identiteitscampagne voor de Open Dag 2022 van de KABK. (concept, ontwikkeling, uitvoering). We verzamelden verschillende soorten elementen en materialen (scan, schilderijen, keramiek, gips) om het symbolische beeld van een uitbroedend ei te creëren. Ons doel was om de limiet en verwachting van wat een identiteit is te verleggen en te experimenteren met verschillende soorten media die ik persoonlijk in mijn praktijk gebruik. Vandaar het keramisch lettertype.
opdrachten
-
2021HUNGER 2021/2022 RJM VANDERHEYDEN Den Haag, Nederland Kunstenaar muzikant RJM Van der Heyden vroeg kunstenaar Rebecca Joly (PARIS) om de nieuwe visual te maken voor haar plaatrelease. Dit project wordt gezien als de samenwerking van een artiest rond Dungeon Synth-muziek. Rebecca Joly en ik voegden onze tekeningen en vaardigheden samen om Robins universum te illustreren. Het werd aangebracht op een poster en op een lange bedrukte papieren streep in de cassette. Het project wordt in januari 2022 opgeleverd. www.rjmvanderheyden.eu
-
2021Meinung Austeilen Theresa Scherrer Wenen Voor haar masterscriptie aan de Weense Hogeschool voor Toegepaste Wetenschappen, samen met de Vereniging van Weense Jeugdcentra (Bos5), creëerde Theresa Scherrer een platform waar de Weense jongeren vrij hun mening konden uiten. Scherrer gebruikte het simpele maar briljante idee van de pizzadoos als medium met het deksel als plaats voor berichten, om deze meningen door de stad te verspreiden. Met de jonge Weense studenten maakte ze van augustus tot december 2020 meer dan 50 ontwerpen. Stuk voor stuk vertegenwoordigden ze een persoonlijke houding, een verhaal of een oproep aan de samenleving. Ze vroeg ook verschillende ontwerpers en artiesten (waaronder ikzelf) om enkele van deze "levensadviezen" te illustreren. De resultaten van deze samenwerking zijn gezeefdrukt op pizzadozen en zullen in samenwerking met omliggende pizzeria's door heel Wenen worden verspreid. meinungausteilen.at Uitgevoerd
-
2021De architectuur van een wondere wereld Het Nieuwe Instituut Rotterdam, Nederland Ik kreeg de opdracht van curator Saskia Van Stein om mijn videowerk « Hypnosis of the Stolen Painting » te tonen in de tentoonstelling « The Architecture of Staged Realities ». Ik besloot om nog een videowerk te maken in de continuïteit van het eerste. Een jaar geleden werd ik benaderd door Saskia tijdens mijn afstudeertentoonstelling in de KABK. Meer info over de tentoonstelling is te vinden in de tentoonstelling sectie. wonderewereld.hetnieuweinstituut.nl/en Uitgevoerd
Aankopen/werken in collecties
-
2021Gnome Necromancer Private individuals Amsterdam Mijn keramieken bord Gnome Necromancer is verkocht tijdens de beursshow; "De Grote Keramiek Show » in Sexy world, georganiseerd door Jan Hoek.
publicaties
-
2022Architecture of Staged Realities, Examines Disney’s Lasting Cultural impact Hypebeast Shawn Ghassemitari hypebeast.com/2022/1/het-nieuwe-instituut-disney-the-architecture-of-staged-realities
-
2022Wxtch Craft Zine - Spring 22 Boek Studium generale Program curator: Erika Sprey Design, art-direction and program advisor: Dayna Casey Den Haag, Nederland www.instagram.com/wxtchcraftkabk/ For over ten years the Studium Generale at the KABK has been organized as an interdisciplinary lecture series that ´hovers, as it were, over the departments, addressing themes that may not have an immediate practical use, but are potentially relevant to each and every student.' This year the Studium Generale is making its own educational turn, from an active-passive lecture-theatre to a self-directed learning place to be owned up by students who may use it as a testing-ground and amplifier for their issues of concern.
-
2022What is the social and cultural impact of Walt Disney’s legacy? AEX www.architecture-exhibitions.com/en/het-nieuwe-instituut/de-architectuur-van-een-wondere-wereld
Recensies
-
2022Wxtch Craft Zine - Spring 22 Magazine Program curator: Erika Sprey Design, art-direction and program advisor: Dayna Casey Den Haag, Nederland www.instagram.com/wxtchcraftkabk/ For over ten years the Studium Generale at the KABK has been organized as an interdisciplinary lecture series that ´hovers, as it were, over the departments, addressing themes that may not have an immediate practical use, but are potentially relevant to each and every student.' This year the Studium Generale is making its own educational turn, from an active-passive lecture-theatre to a self-directed learning place to be owned up by students who may use it as a testing-ground and amplifier for their issues of concern.
artistieke nevenactiviteiten
-
2020 - --Graphic Designer Loopt nog
-
2019 - 2020Artist Assistant for Kevin Bray